חדשות בעולם

אבו מאזן: "השואה נגרמה כי יהודים עסקו בכספים". זעם בארה"ב

דברי יו"ר הרשות הפלסטינית גרמו לתסיסה. שליחו של טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, הגיב: "כך לא ניתן לכונן שלום". השגריר פרידמן: "כל מי שחושב שישראל היא הגורם לכך שאין שלום, שיחשוב שנית"

  • י"ז אייר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בארצות הברית גינו הלילה (רביעי) את דברי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, שטען במהלך כנס המועצה הלאומית כי הגורם לשואה לא היה אנטישמיות אלא כלכלית - בגלל פעילותם החברתית הקשורה להלוואות בריבית ובבנקים. בנוסף, טען כי ליהודים אין זיקה היסטורית לאדמת ישראל. בנוסף, אבו מאזן האשים את ישראל בהרג 2,027 ילדים פלסטינים ב-17 שנים.

השקרים שהפיץ אבו מאזן גרמו לתסיסה, כאמור, גם בקרב האמריקנים. שליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, קרא לגנות את הנאום והוסיף: "על פי הדברים שלו לא ניתן לכונן שלום. הם מאוד מצערים ומדאיגים". שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן אמר: "אבו מאזן הגיע לשפל חדש כשייחס את הטבח ביהודים לאורך השנים ל'התנהגותם בתחום גביית הריבית והבנקים'". פרידמן הוסיף בחשבון הטוויטר שלו: "כל מי שחושבים שישראל היא הגורם לכך שאין שלום צריכים לחשוב שנית". סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה: "אבו מאזן מכחיש השואה חושף בערבית את מה שהוא מסתיר באנגלית: שהוא ראש ההסתה נגד הקיום של מדינה יהודית בארץ ישראל. מי שממשיך לטעון שמדינת היהודים היא מפעל קולניאליסטי, מפיץ שנאה ופועל נגד שלום במזרח התיכון – וודאי לא יכול להיות שותף לשלום אלא רק גורם שמרחיק אותו".

אבו מאזן טען אתמול כי עסקת השלום שמקדם הנשיא דונלד טראמפ תחסל את התהליך המדיני וכי רמאללה לא תסכים שהוא יהיה המתווך.

תגיות:אבו מאזןישראלשואהשלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה