חדשות בעולם

מתקפת אנטישמיות באוקראינה: "עולם ללא יהודים. הרוג את היהודון"

אירועים מזעזעים נרשמו ברחבי המדינה. ניאו נאצים חגגו את יום הולדתו של הצורר הנאצי היטלר והאירועים כללו חילול מצבות, ריסוס אנדרטאות וציוצים אנטישמיים. גם אנדרטת זיכרון לזכר 8,000 יהודים שנרצחו בשואה חוללה

  • י"א אייר התשע"ח
 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

אירועים מזעזעים פקדו בימים האחרונים את יהודי אוקראינה: ניאו נאצים חגגו השבוע ברחבי המדינה את יום הולדתו של הצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש וההשלכות לא איחרו לבוא. האירועים שפוקדים בימים האחרונים את היהודים במדינה כוללים חילול מצבות, ריסוס אנדרטאות וציוצים אנטישמיים.

אחד האירועים במרכזיים אירע במזרח אוקראינה. כתובות "הייל היטלר" רוססו גם על אנדרטת זיכרון ל-8,000 יהודים שנרצחו בשנת 1941 על ידי הנאצים. בין הכתובות שנמצאו היו "מוות ליהודים". היא רוססה על מצבת קבר אחרים של נרצחי השואה. מאוחר יותר דאגה המשטרה למחוק את הכתובות. באודסה שבדרום אוקראינה נכתב על חומה בחוף הים: "עולם ללא יהודים. הרוג את היהודון".

נראה כי האירועים האחרונים הפוקדים את המדינה, לפחות בחלקן, הן תוצאה של חינוך לקוימורה להיסטוריה, סגנית מנהל בית ספר בעיר לבוב במערב אוקראינה, פרסמה תמונות של היטלר וכתבה: "אדם גדול, מאיזה כיוון שלא תיקחו. האומה והמולדת – זאת הדוקטרינה היחידה שחשובה באמת עבורי ועבור כל נציונל-סוציאליסטים האמיתיים". המורה, מריאנה בטיוק, היא גם חברה במועצת העירייה מטעם מפלגת הימין הקיצונית "סבובודה". בסיום הפוסט היא חתמה בציטוט מספרו של הצורר הנאצי: "מי שרוצה לחיות חייב להיאבק, ומי שלא ירצה להיאבק בעולם הזה של מאבק נצחי אינו ראוי לזכות לחיים". הסערה שנגרמה כתוצאה מהפוסט הגיעה עד לתקשורת המקומית. המורה טענה כי העמוד נפרץ והיא לא זאת שכתבה את הפוסט הנורא. מאוחר יותר התפרסמו פוסטים אחרים שכתבה בעבר, בו היא עומדת עם תלמידיה ומצדיעה במועל יד.


מנכ"ל הוועד של יהודי אוקראינה, אדוארד דולינסקי, אמר לאתרYNET  כי "מיד אחרי הפרסום נכנסתי לעמוד שלה וצילמתי את הדברים. הפרסום שלה הוא הפרה בוטה של של חוקי אוקראינה, והתעללות בזיכרם של מיליוני נספים, פשע נגד כל הערכים המוסריים והאתיים. הוועד היהודי של אוקראינה דורש תגובה מיידית מהתביעה, משלטונות החוק וממשרד החינוך".

תגיות:אוקריאנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה