חדשות בעולם

המתיחות עם ישראל גוברת? רוסיה תעביר מערכות נ"מ לסוריה

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי מערכות ההגנה האוויריות יועברו למדינה השכנה. אתמול צוטט דיפלומט רוסי כי ישראל, שמתנגדת למהלך, צפויה להפציץ את האזור בו יוצבו המערכות. רוסיה מאיימת: "אם ישראל תתקוף, יהיו השלכות קטסטרופליות"

  • י' אייר התשע"ח
אא

משרד ההגנה הרוסי הודיע היום (רביעי) כי רוסיה תעביר בקרוב מערכות הגנה אוויריות חדשות לסוריה. האירוע הזה מתרחש כשבועיים אחרי התקיפה של ארה"ב בסוריה. רק אתמול צוטט דיפלומט רוסי כי ישראל פנתה לרוסיה וביקשה לא לספק לנשיא הסורי, בשאר אסד, את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת 300-S. בישראל לא הגיבו לדיווח, אך ברוסיה טענו מומחים כי ישראל תגיב באופן שלילי להחלטה ועשויה להפציץ את האזור שבו יוצבו המערכות. מנגד, ברוסיה סיפרו כי יועצים רוסים יוצבו באתרים שבהם תוצב המערכת כדי לעזור לסורים בהפעלתה. הם הזהירו כי לתקיפה ישראל "יהיו השלכות קטסטרופליות".

בעבר, יש לציין, נדחו מספר עסקאות להעברת הטילים לסוריה, זאת בלחץ של ישראל ומדינות נוספות. יחד עם זאת, לאחר המתקפה האמריקנית טען שר החוץ סרגיי לברוב כי כעת "הוסרו המכשולים". 

כבר אחרי התקיפה אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי "אין מניעה מוסרית מהעברת טילי S-300 לידי אסד". משרד ההגנה הרוסי הוסיף כי במטרה לשפר את יכולות הטילים של רוסיה, במוסקבה יבחנו את טילי הטומהוק האמריקניים ששוגרו לסוריה אך לא התפוצצו. בסוף השבוע שעבר אמר גורם במשרד ההגנה הסורי כי מדינתו העבירה לרוסיה שני טילי שיוט תוצרת ארצות הברית. "הצבא הסורי מצא שני טילי שיוט שלא התפוצצו במהלך המתקפה האמריקנית בסוריה בליל ה-14 באפריל. שניהם במצב טוב", אמר. "הטילים האלה הועברו לקצין רוסי שלושה ימים לאחר מכן". כזכור, ארצות הברית, בריטניה וצרפת תקפו בסוריה בעקבות טבח, כנראה כימי, של משטר אסד בתושבים.

תגיות:רוסיהישראלמתיחותסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה