חדשות בארץ

מרים פרץ: "יצאתי לחזק עם ליבי השבור"

מרים פרץ ששכלה שניים מבניה ואת בעלה, זכתה בפרס ירושלים ונשאה דברים מרגשים: "ליבי נשבר שלוש פעמים", היא אמרה, "ועם הלב הזה יצאתי אל העם"

(תמונת קברו של בנה של מרים פרץ)(תמונת קברו של בנה של מרים פרץ)
אא

מרים פרץ, אחת מ-15 זוכי פרסי ירושלים, הצליחה לרגש אתמול (יום העצמאות) את עם ישראל, כאשר נשאה דברים במסגרת קבלת הפרס.

פרץ שאיבדה שניים מבניה בעת שירותם הצבאי, וכן את בעלה שנפטר מרוב צער, בחרה להמשיך בחיים. בעת קבלת הפרס היא נשאה נאום מרגש מלב אל לב: "כילדה", היא אמרה, "הרגשתי שלא עשיתי משהו ממשי למען ארצי. הרי באתי אל ארץ מוכנה, ולא ידעתי שיבוא יום בו אתן את היקר לי מכל עבור ארצי – אב בניי אלירז ואוריאל.אבל לא בונים מולדת רק בדמעות ובכאב, אלא גם בנתינה מתמשכת ובעמל, לאורך שנים.

"יש לי לב אחד", הוסיפה פרץ, "והוא נשבר שלוש פעמים עם הודעות שבר נוראיות: נפילתו של בני בכורי אוריאל במלחמת לבנון, פטירת בעלי אליעזר משברון לב ונפילתו של בני השני אלירז בקרב בעזה. עם הלב הזה יצאתי אל עמי, ובשפת הלב השבור דיברתי על הארץ הזו ומורשתה. על הבחירה בטוב, על הדבקות בחיים, על שמחה ועל מעורבות חברתית. מתוך הלב הזה ומתוך תהומות הכאב, ניסיתי לייצר מעיינות של אהבה".

פרץ הדגישה: "אם נצא כולנו לפגוש את הגיוון ואת האחרים, נוכל לראות את העיניים הכואבות והשמחות, וגם אם יש תהומות בינינו, נשכיל לבנות מעליהן גשרים. הרי כולנו חפצי חיים וחפצי שלום. זה הבית של כולנו, ואין בלעדיות של אהבת המולדת והעם, לאף צד מסוים. בפאזל שנוצר במדינת ישראל יש מקום לכולם, ואם תחסר חתיכה אחת מהפאזל לא תהיה התמונה שלמה. לכן איני מוכנה לוותר על אף חלק מעמי".

מחיאות כפיים סוערות נשמעו בסיום נאומה של פרץ, וניכר כי דבריה חדרו ללבבות רבים והצליחו לחזק, כפי שהיא מחזקת תמיד בשיחותיה.

תגיות:מרים פרץפרס ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה