חדשות בארץ

בזמן הצפירה: בני מיעוטים הדליקו זיקוקים במתחם הרכבת בלוד

אירוע חמור: המשטרה פשטה על תחנת הרכבת המקומית, לאחר שבני מיעוטים הדליקו זיקוקי דינור במקביל לצפירת יום הזיכרון. ראש העירייה הבטיח: "היד שהפעילה אותם תקלל את היום שבו היא נולדה"

  • ג' אייר התשע"ח
אילוסטרציה, (צילום: shutterstock)אילוסטרציה, (צילום: shutterstock)
אא

בזמן שנשמעה אמש צפירת הדומייה בת הדקה לזכר הנופלים במערכות ישראל, בלוד הופעלו זיקוקים שנשמעו ברחבי העיר, מה שהוביל לזעם של התושבים. בעקבות האירוע, המשטרה פתחה בבדיקה על מנת להבין מדוע אירע המקרה המקומם דווקא במקביל לצפירה. מאוחר יותר התברר כי הזיקוקים הופעלו במתחם הרכבת בעיר, על ידי בני מיעוטים, והמשטרה פשטה על המקום ובהמשך גם על בית החשוד.

"ברגעים אלה כוחות משטרה כבר פושטים על הבית ותחנת הרכבת", כתב ראש העירייה יאיר רביבו בהודעה לתושבים. "אני מבטיח לכם שהיד שהפעילה את הזיקוקים תקלל את היום הזה בו היא נולדה". עוד הוסיף רביבו: "זאת חציית קו שלא נוכל להשלים עמה. להם יש עפיפונים וזיקוקים, אבל לנו יש מדינה לתפארת, ומחר בערב אלו יהיו מטחי זיקוקים של כבוד, של גאווה. להם יש עליבות ולנו יש ניצחון. תחי מדינת ישראל". אחד התושבים כתב: "פשוט מזעזע זה לא להאמין אנחנו עומדים בטקס בראש מורכן ודמעות ובזמן הזה בדיוק ירי זיקוקים, הירי בא משכונת הרכבת". תושב נוסף אמר: "אני מקווה שמי שאחראי לכך ייתן את הדין. יש לציין כי גם במהלך חודש הרמאדן נערכו בלוד טקסי תפילה המוניים שהרמקולים להם הרעישו משעה חמש בבוקר כשהטקס עצמו החל אחרי השעה 6:00 תושבים רבים הביעו על כך תרעומת קשה אך נראה כי הדו קיום השברירי בעיר ממשיך להיסדק".

במקביל: כ-150 מפגינים ישראלים הגיעו לטקס הזיכרון האלטרנטיבי בתל אביב, המשותף לישראלים ולפלסטינים, ומחו על קיום האירוע. הם קראו קריאות גנאי לעבר חברי הכנסת שיזמו את המהלך והציתו את דגל הרשות הפלסטינית. בין המפגינים שהגיעו למחות נגד קיום היו פעילי ימין מוכרים.

תגיות:צפירהיום הזיכרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה