הורים וילדים

שמחים או עצובים? על פי מחקר חדש, התינוקות קולטים אתכם

על פי מחקר חדש נמצא כי תינוקות בטרם גיל 6 חודשים מבינים את מצב הרוח של הוריהם, ויודעים לזהות האם הם עצובים או שמחים

  • ל' ניסן התשע"ח
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

על פי מחקר חדש, שממצאיו פורסמו בכתב העת PLOS ONE, מצא כי תינוקות, כבר בגיל מוקדם, טרם גיל 6 חודשים, מבינים את מצב הרוח של הוריהם, ויודעים לזהות האם הם עצובים או שמחים.

מחקר חדש שנערך באוני' ג'נבה בשוויץ מצא כי תינוקות יודעים להבחין בין ביטויים רגשיים. ההבחנה הזו מתפתחת ב- 6 החודשים הראשונים לחייהם, כאשר על כל פנים יש להורים ולתינוקות בתקופה זו העדפה לחיוכים ולקולות שמחים. עוד טרם גיל 6 חודשים, יש לתינוקות יכולת הבחנה בין אושר לפחד, אולם השאלה הגדולה, ואותה המחקר בא לבדוק, היא האם יש לתינוקות כישורים מוקדמים שמסייעים להם להבדיל בין רגשות ולזהותם, או שמא הם רק מבדילים בין המאפיינים הפיזיים של פנים וקולות?

"לפי תוצאות המחקר אנחנו יכולים להגיד שתינוקות בני חצי שנה יכולים לזהות רגשות של שמחה וכעס, גם ללא מילים או הבעות חזותיות", לדברי החוקרים הראשיים. כמו כן, הראו ממצאי המחקר כי במידה ואין התאמה בין הקול לפנים, יבלו התינוקות זמן רב יותר בפרצוף כועס אם שמעו למשל קול מאושר. ההתמקדות בעיקרה הייתה על אזור הפה. על פי התוצאות נמצא כי אין לתינוקות העדפה לפנים כועסות או מאושרות כאשר שמעו קול נייטרלי.

במהלך המחקר ניתחו החוקרים את התנהגותם של 24 תינוקות בגלאי 6 חודשים. את התינוקות הושיבו מול מסך שחור ובו במקביל הקשיבו לקול ניטראלי, המביע רגשות כעס או אושר במשך 20 שניות. מאוחר יותר ישבו התינוקות מול פרצופים המבטאים כעס או אושר במשך 10 שניות. כדי למדוד את קווי הראייה של התינוקות השתמשו בטכנולוגיית מעקב עיניים. בהתבסס על העובדה כי התינוקות הסתכלו על פרצוף אחד בפרק זמן ארוך יותר, הבינו החוקרים כי יש לתינוקות יכולת הבחנה בין כעס לאושר.

על סמך המחקר, טענו החוקרים כי תינוקות בגילאי 6 חודשים בעלי יכולת לזהות רגשות של אושר בלי קשר למאפיינים חזותיים או פיזיים שמיעתיים.

המחקר המדובר הינו חלק מפרויקט שמטרתו לבדוק התפתחות של יכולות אפליה רגשית בילדות, והוא ממומן ע"י הקרן הלאומית למדע של שוויץ.

תגיות:מחקרתינוקותרגשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה