חדשות בארץ

כנסו וגלו: מהי ההמצאה הישראלית הגדולה בכל הזמנים?

לרגל יום העצמאות: משרד התעשייה והמסחר ערך בשבועות האחרונים תחרות בה השתתפו עשרות אלפי גולשים והכתיר את "ההמצאה של המדינה". וייז, כיפת ברזל, דיסק און קי או הטפטפות - מי הגיעה למקום הראשון?

  • ל' ניסן התשע"ח
המצאה ישראלית (צילום :פלאש 90)המצאה ישראלית (צילום :פלאש 90)
אא

דיסק או קי, סנדלי שורש או אולי בגלל מערכת הניווט הפופולרית WAZE - מהי ההמצאה הישראלית הגדולה ביותר בכל הזמנים? ובכן, לרגל חגיגות ה- 70 למדינת ישראל העמיד משרד הכלכלה והתעשייה לבחירת הציבור את המוצרים והטכנולוגיות פורצי הדרך אשר יוזמו ופותחו בישראל לאורך שנות קיומה. במסגרת התחרות, המשרד אפשר לציבור הישראלי לבחור אחת מ-70 ההמצאות הגדולות בכל הזמנים ובסיומו דירג הבוקר את הזוכים. 

לא מעט המצאות ישראליות נאבקו על התואר הנכסף, אך המשרד הודיע כי ההמצאה שקיבלה את מירב הקולות היא, איך לא, מערכת "כיפת ברזל" שגרפה 28 אחוז מהקולות. במקום השני נמצא אפליקציית WAZE ובשלישי הטפטפות. התחרות התנהלה בשני שלבים. הראשון - מעל 52 אלף גולשים בחרו את ההמצאות הטובות ביותר. בשלב השני, תשע ההמצאות הטובות ביותר עלו לגמר ואז בחרו 63 אלף גולשים נוספים את "ההמצאה של המדינה". לאחר חישוב הקולות, אלה הן תשע ההמצאות הגדולות ביותר (לצדן - אחוז הבוחרים בהמצאה):

כיפת ברזל – 28 אחוז. 

וייז - 17.77 אחוז.

טפטפות - 17.75 אחוז.

דיסק און קי - 10.96 אחוז.

רובוט לסיוע בניתוחים – 8.18 אחוז.

ווטרגן (ייצור מים) – 8.08 אחוז.

סנדלי שורש – 4.38 אחוז.

צ'ק פוינט – 2.69 אחוז.

אופק – 2.18 אחוז.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, מסר בתגובה: "ישראל הפכה במהלך שנות קיומה למעצמה עולמית בכל מה שנוגע ביזמות וחדשנות טכנולוגית ומדעית. התעוזה, הרעיונות וההמצאות שמקורם בצורך הקיומי של המדינה עוד בשנותיה הראשונות להגן ולקיים את עצמה בכוחותיה היא, פרצו אל העולם כולו והפכו את ישראל לחממה טכנולוגית לעולם כולו. אני בטוח שהתכונות הישראליות, ובכללן חשיבה מקורית, נועזות, הסתגלות מהירה לתנאים משתנים ויכולת לעקוף מחסומים מלאכותיים מסייעים ויסייעו לנו להמשיך ולהביא לעולם את בשורת היזמות והחדשנות הישראלית גם בעתיד".

עוד הוא אמר: "אין חולק שההמצאות שנבחרו זה עתה בתחרות על ידי הציבור כהמצאות המובילות, הן דוגמאות מצוינות ליכולת ההמצאה, החשיבה והחדשנות הישראלית אשר מספקים פתרונות לאתגרים מהותיים, מהווים השראה לעולם כולו והרבה גאווה לאומית לישראל. משרד הכלכלה והתעשייה גאה להציג ולשתף את הציבור באמצעות תחרות 'ההמצאות של ישראל' במגוון הרחב של ההמצאות, החידושים והטכנולוגיות שההון האנושי הייחודי של ישראל הביא לעולם במהלך שנות המדינה עד כה".

תגיות:המצאהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה