חדשות בארץ

נחשפה מנהרת טרור בשטח ישראל שחוברה למנהרות בעזה

דובר צה"ל הודיע כי הצבא חשף ונטרל מנהרה ארוכה של חמאס, שחדרה לשטח המדינה באזור מועצת שער הנגב. "תוואי המנהרה סוכל בפעולה הנדסית", נמסר. זוהי המנהרה השמינית שנחשפת בחודשים האחרונים, והחמישית בשטח ישראל

  • ל' ניסן התשע"ח
המנהרה שנחשפה ונוטרלה (צילום: דובר צה"ל)המנהרה שנחשפה ונוטרלה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל הודיע הבוקר (ראשון) כי נחשפה מנהרת טרור בתוך שטח ישראל. על פי ההודעה, צה"ל חשף ונטרל מנהרת טרור "ארוכה ואיכותית" שאותה חפר חמאס כשהיא חודרת לשטח המדינה באזור מועצת שער הנגב. עוד הוסיפו, כי המנהרה נאטמה בימים האחרונים באמצעות בטון לאחר שהתחברה בשטח העזתי לשרשרת מנהרות בתוך הרצועה. יש לציין כי זוהי המנהרה השמינית שנחשפה ונוטרלה בתוך חצי שנה. חמש מהמנהרות נחשפו בתוך שטח ישראל.

"במהלך סוף השבוע סוכלה מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור חמאס שחדרה לשטח ישראל במרחב ג'באליה", לשון ההודעה. "תוואי המנהרה זוהה וסוכל בפעולה הנדסית בשטח ישראל, בהובלת פיקוד הדרום, אוגדת עזה, אגף המודיעין, חיל האוויר ומפא"ת. התוואי זוהה בשלב מוקדם והיה במעקב כוחות הביטחון עד סיכולו".

בצה"ל הוסיפו כי בחודשים האחרונים ובעיקר בשבועות האחרונים פועל ארגון הטרור חמאס במטרה להפוך את מרחב הגדר לאזור טרור ולחימה וכי "

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)

הפרות הסדר האלימות הן כסות לניסיונות טרור מעל ומתחת לקרקע". עוד הוסיף דובר צה"ל כי "צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון אזרחי ישראל או בריבונותה, וימשיך לפעול בנחישות כנגד טרור מכל סוג. צה"ל מבצע תהליך שיטתי, מבצעי מודיעיני וטכנולוגי לאיתור וחשיפת מנהרות טרור לצד בניית מכשול להגנת אזרחי ישראל וריבונותהחמאס מוסיף להשקיע משאבי עתק במאמצי טרור חסרי תוחלת במקום להשקיע אותם לרווחת תושבי הרצועה. צה"ל ימשיך לפעול ולבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. אין בפעילותו משום כוונה לדרדר את המצב הביטחוני, אך עם זאת צה"ל ערוך למגוון תרחישים".

בצה"ל ציינו כי המשימה לחשוף את כל המנהרות שחדרו לשטח ישראל עד תום השנה הולכת ומסתיימת. "אנו משקיעים הרבה בגבול עזה באירועים האחרונים כדי שזו לא תהפוך לזירה המרכזית, ויש לנו אמצעים נוספים שטרם הפעלנו", אמר דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס. "אנו לא רוצים להביא להסלמה ברצועה אך נפעיל לפעול בנחישות נגד המנהרות. נמשיך להפריד בין טיפול בטרור לסיוע לאוכלוסייה גם בימים אלה, כמו הגדלת מרחב הדיג מול הרצועה והגדלת מספר המשאיות שיכולות להכניס סחורות דרך מעבר כרם שלום".

כזכור, בחודש מרץ פוצץ צה"ל מנהרה שהתגלתה מימי מבצע "צוק איתן" ובינואר חשף מנהרה באורך של קילומטר וחצי שנחפרה מרפיח והגיע לצד המצרי כשהיא עוברת מתחת לכרם שלום.

תגיות:מנהרהטרורישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה