חדשות בארץ

נתניהו: "אסד מאפשר לאיראן להתבסס ומסכן את סוריה"

ראש הממשלה התייחס לתקיפה בסוריה והביע תמיכה בטראמפ, שגרירת ארה"ב ממשיכה להזהיר את אסד, ופורסם שמו של ההרוג בהתהפכות הטנק סמוך לגבול מצרים. כל מה שצריך לדעת

אא

חדשות

נתניהו מגיב לתקיפה בסוריה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לתקיפת ארצות הברית, צרפת ובריטניה בסוריה ואמר: "לפני שנה הבהרתי שישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטתו של הנשיא טראמפ להתייצב נגד השימוש וההפצה של נשק כימי. הבוקר, בהובלה אמריקנית, ארצות הברית, צרפת ובריטניה הוכיחו שמחויבותן למאבק בנשק כימי אינה מוגבלת להצהרות בלבד. לנשיא אסד צריך להיות ברור שמאמציו הבלתי אחראיים להשגת נשק להשמדה המונית והשימוש בו, התעלמותו הבוטה מהדין הבינלאומי ונכונותו לאפשר לאיראן ושלוחותיה להתבסס צבאית בסוריה - מסכנים את סוריה".

שגרירת ארה"ב ממשיכה להזהיר את אסאד: שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, מסרה הלילה את תגובה בנושא התקיפה האמריקנית בסוריה. היא אמרה כי "התקיפה בסוריה היתה מוצדקת, לגיטימית ופורפורציונלית" בהשוואה לתקיפה הכימית בדומא. עוד אמרה, כי התקיפה תוכננה תוך מזעור הנזק של פגיעה באזרחים. לדבריה, הנשיא דונלד טראמפ מאיים כי אם סוריה תשתמש שוב בנשק כימי ארצות הברית לא תהסס לפעול שוב. בהמשך הלילה, מועצת הביטחון של האו"ם דחתה את הצעת רוסיה לגנות את התקיפה.

ההרוג בהתהפכות הטנק הוא רב"ט אליהו דרורי: דובר צה"ל פרסם הלילה כי ההרוג בהתהפכות הטנק, סמוך לגבול מצרים, הוא רב"ט אליהו דרורי ז"ל. דרורי, תושב בית שמש, היה בן 20 והועלה לאחר מותו לדרגת סמל. הוא לחם בעוצבת "ברק" ונהרג בפעילות מבצעית בעוצבת "אדום". הלווייתו תיערך היום בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. האירוע החל אחרי שסוכל ניסיון הברחה בגבול הצפוני עם מצרים. המבריחים ניסו לחבל בתשתיות והטנק של גדוד 74, שהגיע למקום, סטה בדרכו לעמדה והדרדר מגובה ארבעה מטרים. כתוצאה מכך התלקחה שריפה בטנק והופעה מערכת כיבוי האש. החקירה תימשך.

 

חוץ

סורי תקוע כבר חודש בשדה התעופה: גבר ממוצא סורי תקוע מזה חודש ימים בשדה תעופה במלזיה, זאת משום שמדינות אחרות מסרבות לקלוט אותו. הסורי, חסן אל קונטאר, מנסה לעזוב את שדה התעופה בקואלה לומפור ומתחנן לעזרה. בימים האחרונים הוא פרסם סרטונים ביוטיוב עם קריאה לעזרה, בהם טען כי הגיע למלזיה לפני 37 יום ומשם תכנן לנסוע לאקוודור שם לא יצטרך ויזה. המדינה מנעה ממנו לעלות על המטוס.

רובוט בגובה 8.5 מטר יוצר ביפן: ממש כמו בסרטים, הצליח מהנדס יפני להגשים את חלומם של רבים ובנה רובוט ענק שמתנשא לגובה של יותר משמונה מטרים. סוכנות רויטרס מדווחת כי הרובוט מסוגל ללכת ובידו הוא מחזיק רובה בצורת בזוקה היורה כדורי ספוג. המהנדס מפעיל את הרובוט מתוך תא קטן בבטנו, אליו אפשר להגיע עם מנוף מיוחד.

פלאי תבל? נהרסו העמודים בכניסה לטאג' מהאל: שני עמודים בגבוה ארבעה מטרים התמוטטו בכניסה לאתר העתיק הטאג' מהאל, שמוגדר כאחד מ"שבעת פלאי תבל". יותר מ-10,000 תיירים מגיעים מדי יום לביקור באתר ההודי, שנבנה על ידי שליט מונגולי לזכר אשתו שנפטרה ב-1631. העמודים העתיקים והמעוטרים היו עשויים אבני חול והתמוטטו כתוצאה מרוחות.

 

מזג האוויר

היום: ירידה קלה בטמפרטורות. מזג האוויר יהיה חם מהרגיל לעונה.

שני: מזג האוויר יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה.

שלישי: עליה ניכרת נוספת בטמפרטורות. מזג האוויר יהיה שרבי. מעל 30 מעלות במישור החוף והשפלה.

רביעי: שרב בכל הארץ כתוצאה מהתחממות נוספת. שרב כבד בפנים הארץ, בשפלה ובעמקי הצפון.

תגיות:כותרות ב-60 שניותאסדאירן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה