השואה

בדיקה: כמה עולה להיכנס למוזיאוני השואה ברחבי העולם?

חלק מהמוזיאונים אינם גובים דמי כניסה, אחרים דורשים מחירים מופקעים. מיד ושם בירושלים ועד מוזיאון אנה פרנק באמסטרדם - מהם האתרים שרוצים להנגיש לציבור את אירועי מלחמת העולם ומי גובה מחיר מופקע?

  • כ"ז ניסן התשע"ח
אולם ההנצחה,שנמצא במוזאון השואה בוושינגטוןאולם ההנצחה,שנמצא במוזאון השואה בוושינגטון
אא

מאות מוזיאונים לזכר הנספים בשואה ממוקמים ברחבי העולם. חלקם מאפשרים לציבור להיכנס ללא עלות וחלקם דורשים מחיר יקר מאוד, חלקם מתייחסים למדינה בה נמצא המוזיאון, אחרים מדגישים את רצח העם היהודי. בישראל יש לא מעט אתרים כאלה, חלקם - כמו מוזיאון יד ושם - לא גובים דמי כניסה מהמבקרים. גם מוזיאון השואה בפריז, המוזיאון בוושינגטון ומחנות ההשמדה בפולין לא גובים דמי כניסה, אך המצב בחלק מהמדינות האחרונות שונה.

על פי בדיקה שערך אתר וואלה! עסקים, לא כל האתרים בעולם פותחים את דלתותיהם למבקרים באופן חופשי. בית אנה פרנק באמסטרדם, הולנד, גובה יותר מ-200 שקל דמי כניסה למשפחה בת 5 נפשות. המוזיאון היהודי בברלין, גרמניה, משפחה בת 5 נפשות תשלם מחיר דומה. הוא מאפשר לקבל הנחה עבור ילדים, אבל לא מציין את גיל הילדים הנדרש כדי לקנות כרטיס כזה. הבדיקה באתר מלמדת שביקור משפחתי באתר עלול להסתיים במאות שקלים. שמונה אתרים מרכזיים נבדקו: מוזיאון ארה"ב לזכר השואה, בית אנה פרנק, המוזיאון לתולדות יהודי פולין בוורשה, מוזיאון אוסקר שינדלר בקרקוב, המוזיאון היהודי בברלין, המרכז לזיכרון השואה בבודפשט, מוזיאון בית לוחמי הגטאות בקיבוץ לוחמי הגטאות ואתר יד ושם בירושלים.

המחירים: מוזיאון יד ושם בירושלים ומוזיאון וושינגטון בארצות הברית לא גובים גלל דמי כניסה. לעתים, כשיש לחץ מבקרים, המוזיאון בארצות הברית גובה דולר אחד בלבד עבור הזמנה באינטרנט. המרכז למוזיאון הושאה בבודפשט גובה 19 שקל לביקור. לצעירים מתחת לגיל 26 או מעל 62 המחיר יהיה כ-10 שקלים; מוזיאון אוסקר שינדלר בקרקוב גובה 21 שקל. כרטיס מוזל כ-16 שקל. כרטיס לאדם בקבוצה, 20 שקל, וכרטיס משפחתי לזוג הורים ו-2 ילדים מתחת לגיל 16 יעלה כ-50 שקל. קבוצות ילדים או פנסיונרים יזכו להנחה משמעותית וישלמו כ-15 שקל דמי כניסה; המוזיאון לתולדות יהודי פולין גובה 25 שקל או 15 שקל לכרטיס מוזל. משפחה בת 2 מבוגרים ובה ילדים עד גיל 18 תשלם כ-55 שקל למוזיאון; המוזיאון בקיבוץ לוחמי הגטאות גובה 30 שקל למבקר; המוזיאון היהודי בברלין גובה 35 שקל. לסטודנטים, אנשים בעלי מוגבלויות, מובטלים, כרטיס יעלה כ-13 שקל. כרטיס משפחתי יעלה כ-60 שקל.המוזיאון הכי יקר הוא מוזיאון אנה פרנק באמסטרדם. הוא גובה 43 שקל לכל מבקר. על פי הכתבה, עליית הגג בה התחבאה אנה פרנק ומשפחתה וממנה נשלחה אל מותה, פתוחה למבקרים למעלה מחצי מאה. המוזיאון מציג את תנאי חייה של פרנק וחיי בני משפחתה ושותפיה למחבוא, לצד כתבי היד שלה, ופריטים נוספים. יש לציין כי מחיר מלא לאדם מבוגר עולה כ-43 שקל, לילדים ונוער בגילאים 10 עד 17 כרטיס עולה כ-21 שקל, וילדים מתחת לגיל 9 הכניסה חינם.

תגיות:השואהמוזיאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה