חדשות בארץ

ריבלין בטקס יום השואה: "שנאת ישראל לא השתנתה, אלא אנחנו"

נשיא המדינה הבהיר שהאנטישמיות לא תיעלם: "צדק לא יצמח מהאדמה עלינו נשרפו אחינו", נתניהו השווה בין הסכם מינכן להסכם הגרעין, וארה"ב מוכנה לתקיפה בסוריה. כל מה שצריך לדעת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא
חדשות

ראש הממשלה מזהיר את האיראנים: ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אמש (רביעי), בעצרת הפתיחה הממלכתית של אירועי יום השואה ב"יד ושם" למנהיגי איראן והזהיר אותם. "אל תעמידו למבחן את נחישותה של מדינת ישראל", אמר נתניהו ופנה לעם האיראני: "לא ישראל היא האויב שלכם, אלא משטר העריצות שמדכא אתכם". נתניהו השווה בין הסכם מינכן ב-1938 להסכם הגרעין. "יש מי שמשלה את עצמו כמו שקרה במינכן ב-1938 שההסכם שנחתם עם המשטר האיראני יעצור את תוקפנותו. חתימת ההסכם עם איראן לא רק שלא הפחיתה את התוקפנות שלה אלא אף הגבירה אותה".

נשיא המדינה על שנאת ישראל: נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר אמש בעצרת הפתיחה הממלכתית של אירועי יום השואה כי ישראל לא תיתן יד למתכחשים לאמת. "איננו מצפים לצדק באירופה שיתקן את העבר. צדק לא יוכל לצמוח מהאדמה עליה נשרפו חיים אחינו ואחיותינו", אמר. "אנו כן מצפים למצוא שותפות אמת, שיחד איתן נלמד מה היה ונבטיח - שלעולם לא עוד. האנטישמיות לא תיעלם ולא נעלמה, שנאת ישראל לא השתנתה, אבל אנחנו השתנינו. אנחנו חזקים ובטוחים".

איראן מאיימת על ישראל: יועצו ומקורבו של מנהיג איראן, עלי אכבר ולאיתי, אמר אמש כי "טהרן תתמוך בדמשק מול כל אגרסיביות זרה". בערוץ הטלוויזיה הממלכתי באיראן דווח כי אמר: "איראן תגבה את סוריה במאבקה נגד ארצות הברית והמשטר הציוני".

 

חוץ

ארה"ב מוכנה לתקיפה בסוריה: שר ההגנה של ארצות הברית, ג'יימס מאטיס, מתכונן לתקיפה בסוריה. אתמול (רביעי) הוא אמר כי הצבא מוכן לתקיפה בהתאם להחלטה של הנשיא דונלד טראמפ. "ארצות הברית עדיין מעריכה מודיעין על התקיפה הכימית בסוריה", אמר.

דוברת הבית אישרה כי ארה"ב התייעצה עם ישראל: דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה הלילה כי החלטה סופית לגבי תקיפה בסוריה טרם התקבלה. "לנשיא יש כמה אופציות ואנחנו ממשיכים לבחון אותן", אמרה סנדרס. "המודיעין שלנו מצייר תמונה שונה. הנשיא רואה ברוסיה וסוריה אחריות למתקפה הכימית. היו לנו שיחות עם מדינות כמו ערב הסעודית, צרפת, ישראל ובריטניה. גם ברמה של המועצות לביטחון לאומי, שרי ההגנה וממלא מקום שר החוץ עם מקבילו". על השאלה כיצד לא התקבלה החלטה אם טראמפ צייץ כי "הטילים בדרך" אמרה: "זו אופציה אחת, אבל זה לא האופציה היחידה. והוא בהחלט לא אמר מה לוח הזמנים לכך".

הרוסים נגד ארה"ב, טייק 2: דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב טוען כי "ארצות הברית המציאה את הדיווחים על תקיפה כימית בסוריה". על פי דיווחים, פסקוב טען כי אין להצדיק תקיפות של ארצות הברית על מטרות של ממשלת סוריה.

 

מזג האוויר

היום: התחממות נוספת. מזג האוויר חוזר להיות רגיל לעונה.

שישי: התחממות ניכרת במזג האוויר. היתכנות לשרב.

שבת: עוד עליה בטמפרטורות. באזור החוף והשפלה תהיה ירידה קלה, אך עדיין חם מהרגיל.

ראשון: ירידה קלה בטמפרטורות, אך יהיה חם מהרגיל לעונה.

תגיות:כותרות ב-60 שניותיום השואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה