חדשות בעולם

רוסיה מאיימת להפיל טילים אמריקנים. נתניהו לשרים: "לא להתבטא בנושא"

ארצות הברית תפעל בסוריה, שגריר רוסיה בלבנון מאיים: "נפיל טילים אמריקנים וגם את מקורות השיגור". במוסקבה שוב מבקשים לנהוג באיפוק. בינתיים, נתניהו שוחח עם השרים וביקש לא לדבר על האירועים במדינה השכנה: "יש לנו יכולת להגן על עצמנו נגד אלה שבאים לכלותינו"

  • כ"ו ניסן התשע"ח
 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

שגריר רוסיה בלבנון מזהיר היום כי מדינתו תפיל כל טיל של ארצות הברית שישוגר לסוריה במטרה לפגוע באתרי השיגור. השגריר, אלסנדר זסייפקין, התייחס להצהרה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושל ראש המטה הכללי. "אם תהיה תקיפה של האמריקנים, הטילים יופלו ואפילו מקורות שיגור הטילים", אמר לכלי תקשורת המזוהה עם חיזבאללה. בינתיים, ארגון הבריאות העולמי הודיע כי 500 תושבים מדומא הגיעו למתקנים רפואיים כשהם סובלים מתסמינים של פגיעה על ידי חומר כימי. הוא דרש לאפשר גישה מלאה לפרבר כדי לאפשר לטפל בפצועים.

בסוריה מבינים שטראמפ, שאמר כי בתוך 48 שעות מאז שלשום תתקבל החלטה אסטרטגית כיצד לפעול, כבר מתכונן למתקפה על המדינה. רוסיה הזהירה מפני השלכות חמורות למהלך שכזה, אך בארצות הברית הודיעו כי יפעלו בכל זאת בעקבות השימוש במה שנראה כמו גז רעיל. הארגון הסורי לזכויות אדם טוען כי הצבא העלה את רמת הכוננות שלו. ב"לה פיגרו" הצרפתי דווח כי הוא מעביר כלי טיס לבסיס הרוסי וברשת "סקי ניוז" בשפה הערבית דווח כי חיזבאללה מפנה עמדות סמוך לבסיס T4 בחומס שהופצץ לטענת הרוסים, הסורים והאיראנים על ידי ישראל. ברוסיה שבו והדגישו הבוקר כי הם קוראים לכל הצדדים לשמור על איפוק וטוענים כי תקיפה אמריקנית תוביל לערעור המצב באזור.

בינתיים, מוקדם יותר ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו משרי הממשלה, בפתח ישיבת הממשלה, לא להתבטא על המצב בסוריה. "הערב נציין את יום השואה וכיום יש לנו היכולת להגן על עצמנו נגד אלה שבאים לכלותינו", אמר ראש הממשלה. "ראיתי את הדבר המקומם והאבסורד לפיו שאנשים קוראים לחיילי צה"ל טרוריסטים. הם לא קוראים לחמאס טרוריסטים אבל לחיילי צהל שפועלים למנוע השמדה, כן. בכל יום וגם ביום הזה כולם יודעים את תרומת חיילי צהל לביטחון ישראל".

תגיות:רוסיהטיליםאמריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה