חדשות בעולם

מטען הופעל בעזה סמוך לדחפור צה"ל, שהגיב בירי פגזים

פיצוץ עז נשמע על גבול הרצועה, כשבמהלך פעילות הנדסית של דחפור הופעל מטען. דובר צה"ל: "צה"ל רואה בחמאס אחראי על כל אירוע. לא נאפשר לארגון הטרור להפוך את מרחב הגדר למרחב עימות"

  • כ"ו ניסן התשע"ח
(אילוסטרציה, צילום: פלאש 90)(אילוסטרציה, צילום: פלאש 90)
אא

פיצוץ עז נשמע הבוקר (רביעי) על גבול רצועת עזה בשל הפעלת מטען באזור בו שהו חיילי צה"ל. במהלך פעילות הנדסית של דחפור צה"ל בגבול הופעל המטען ובנס לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הפלסטינים טוענים כי צה"ל הגיב בירי פגזים אך לא דווחו על נפגעים. דובר צה"ל מסר כי צה"ל תקף בתגובה מספר מטרות של חמאס ברצועת עזה וכי הוא רואה בארגון חמאס כאחראי על כל אירוע המתרחש באזור הרצועה. ההערכה היא שהמטען הוחבא במהלך הפרות הסדר על הגבול. "מספר מטרות של ארגון הטרור חמאס הותקפו", נמסר. "צה"ל רואה בחמאס אחראי לכל אירוע המתרחש ברצועה וממנה ולא יאפשר לארגון הטרור להפוך את מרחב הגדר למרחב עימות".

המטען הופעל ממזרח לסג'עיה, אזור הסמוך למעבר קרני. הפלסטינים טוענים כי כוח צה"ל ירה לעברם באמצעות טנקים. עמדת תצפית של חמאס, הממוקמת מזרחית לשכונת זיתון בעזה, היא זו שנפגעה. על פי ההערכות, המטען הופעל על דחפור מסוג די-9 של הצבא. הדחפור עסק בפתיחת ציר ליד הגדר בתוך הצד הישראליתושבים דיווחו כי שמעו ירי ופיצוצים של פגזים.

רק שלשום תקף חיל האוויר מתחם צבאי של חמאס בצפון הרצועה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור בבסיס חמאס, זאת בתגובה לחדירת המחבלים יום קודם, לאחר שהניחו מטענים מאולתרים. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא ייתן לשימוש ציני באזרחים להוות כסות לפעילות טרור כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל, ויגיב לכל ניסיון טרור מסוג זה. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה מעל ומתחת לקרקע". עוד נמסר כי "צה"ל לא ייתן לשימוש ציני באזרחים להוות כסות לפעילות טרור כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל, ויגיב לכל ניסיון טרור מסוג זה. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה מעל ומתחת לקרקע".

תגיות:מטעןעזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה