בריאות ותזונה

עבר זמנו: 6 מאכלים שאסור לצרוך לאחר תאריך התפוגה

ישנם מוצרים מזון החשופים יותר לחיידקים מזהמים, ועל כן חשוב ביותר להקפיד להשתמש בהם בהתאם למועד התפוגה המוטבע על אריזתם. מהם המאכלים? וגם טיפ חשוב לבדיקת טריות הביצה

  • כ"ה ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישנם מוצרים מזון החשופים יותר לחיידקים מזהמים, ועל כן חשוב ביותר להקפיד להשתמש בהם בהתאם למועד התפוגה המוטבע על אריזתם:

1.בשר טחון – בהתאם להוראות מנהל המזון והתרופות האמריקאי, על הבשר טחון (מוצרי בשר בקר, הודו וכו') להיאכל או להיות מוקפא כיומיים מינימום מרגע הרכישה. אמנם הבשר הטחון עובר  תהליך עיבוד וניקוי יסודי, אך עדיין נותר חשוף להתפתחות חיידקים מזהמים כמו אי קולי. לכן רוב הסיכויים שתחטפו הרעלת מזון ככל שחולף הזמן ללא שימוש בבשר.

השתמשו בזהירות בבשר טחון, בשלו אותו במידה הנכונה, ובהגיע תאריך התפוגה, לא לצרוך אותו.

אגב, גם צריכת הנקניקים רצוי שתהיה 3-5 יום מרגע פתיחת האריזה, ולא משנה אם רכשתם אותן במעדנייה או בתוך אריזה סגורה ואטומה.

2. תחליפי חלב לתינוקות – חשוב להיצמד לתאריך התפוגה הזה בפרט בשלהעובדה שתינוקכם לא יכול לדווח לכם על טעמו של התחליף המקולקל. אתם האחראיים פה, ועליכם לדבוק בהוראות היצרן גם בנוגע לאחסון המוצר, לרוב במקום קר, מוצל ובעל טמפ' קבועה.  

3. ביצים - אתם בוודאי יודעים, אך תמיד כדאי לחזור: לעולם אין לצרוך ביצים לאחר תאריך התפוגה המוטבע על גביהן. את הביצים ניתן לשמור בקירור 3-5 שבועות, זאת על פי מועד התפוגה הרשום עליהן.

על כל פנים, במידה ותרצו לבדוק את טריותה של הביצה ניתן להניחה בתוך כוס מים קרים – אם תראו שהביצה שוקעת, ונחה במאוזן על תחתית הכלי, דעו כי היא טרייה וטובה לאכילה. לעומת זאת, אם היא צפה במאונך זה סימן כי היא איננה טרייה. אם תראו שחלקה הרחב בולט מחוץ למים אל תשתמשו בה בשום אופן כי היא פסולה למאכל.

4. מיצים טבעיים – יש לצרוך את המיצים הטבעיים הסחוטים בסמוך למועד הקנייה שלהם. מיצים אלו, בניגוד למיצים המועבדים העוברים פסטור שהורג את כלל המזהמים ומאריכים את חיי המדף שלהם, המיצים הטבעיים  אינם עוברים פסטור, ועל כן חשופים להתפתחות חיידקים ומזיקים.

יש לשתות אותם מינימום 2-5 ימים מרגע הרכישה, פעלו על פי המצוין על גבי הבקבוק.

5. רטבים וממרחים המאוחסנים בצנצנת – המכסה אינו מגן מפני חיידקים. מרגע פתיחת המכסה לראשונה נותר זמן קצוב לשימוש בממרח או ברוטב, עד הגעת תאריך התפוגה המצוין על גב הצנצנת. אם תראו מים צפים על גבי המאכל, או שהוא מאבד מצבעו או ריחו השתנה השתנה, לא מומלץ לצרוך את המוצר.

6. ירקות עליים - ירקות בעלי עלים: חסה, ברוקולי, תרד ועוד חשופים לחיידק מסוג אי קולי כמספר ימים לאחר רכישתם, בין אם נמכרו בשקיות סגורות ואטומות או כתערובות עלים לסלט. כאשר הם מתחילים להרקיב צבעם משתנה, ושכבת עובש דקה מתפתחת סביב. הקפידו כמובן  לשטוף היטב טרם האכילה, ובשום אופן לא להשתמש בהם לאחר הגעת מועד תאריך התפוגה.

תגיות:ביציםמאכלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה