בריאות ותזונה

מקל על כאבי בטן, ומונע מחלות לב: הירק שכולנו חייבים להכיר

יתרונות בריאותיים רבים מיוחסים לירק השומר, אך לא כולנו מודעים אליהם, וחבל. השומר אוצר בתוכו רכיבים המגנים על גופנו מפני מחלות לב, דלקות, מסייע לבעיות עיכול, ומשפר את התפקוד הקוגניטיבי שלנו. הכירו את הירק הלא מדובר

  • כ"ה ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יתרונות בריאותיים רבים מיוחסים לירק השומר, אך לא כולנו מודעים אליהם, וחבל. השומר אוצר בתוכו רכיבים המגנים על גופנו מפני מחלות לב, דלקות, מסייע לבעיות בעיכול, ומשפר את התפקוד הקוגניטיבי שלנו. הכירו את הירק הלא מדובר

1. משפר את הראייה - לרכיבי השומר מגנים על העיניים מפני דלקות ומסייעים למנוע הזדקנות מוקדמת. בשומר יש נוגדי חמצון שמקורם בוויטמין C ובחומצות אמינו כדוגמת ארגינין, והם תורמים לחידוש.

תוכלו לצרוך את הירק כפי שהוא או לחילופין להכין ממנו מיץ ולהניח אותו באמצעות רטיות על אזור העיניים לצורך הפחתת מצבי עייפות.

2.מונע מחלות לב ושבץ - השומר מכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים  התורמים אף להגנה על בריאות הלב, זאת בשל העובדה כי הסיביים מפחיתים את רמות הכולסטרול הרע בדם ובאופן עקיף, כך גם מפחיתים את הסיכון למחלות לב ושבץ הנובע כתוצאה מחסימת כלי דם .

בנוסף, בשומר מצויים גם ויטמינים מקבוצת C, ו-B שאף הם מסייעים לשמירת תקינות הלב. 

3.מחזק את המערכת החיסונית - כוס אחת של שומר חתוך מכילה 20% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין C, נוגד חמצון טבעי המחזק אצלנו את המערכת החיסונית, ומגן מפני מחלות לב, דלקות וסוגי סרטן שונים.

ויטמין C משתתף בייצור חלבון הקולגן בגוף החיוני ליצירת רקמות חיבור ורקמות רכות, שמסייעות לנו להתגונן מפני גורמים מזהמים.

4. משפר תפקוד המוח - השומר אף מסייע ליכולת החשיבה. האשלגן שמסייע לאזן לחץ דם ומניעת מחלות לב ושבץ, הוא האלקטרוליט שתורם בהולכה החשמלית בגוף, כולל ההולכה החשמלית המתרחשת במוח.

האשלגן תורם לתפקוד הקוגניטיבי, על יכולתנו לחשוב ולהבין, ואף מרחיב כלי דם - דבר המאפשר הגעה של יותר חמצן למוח.

5. מסייע בעיכול - הידעתם שבפקעת אחת של שומר מצוי 7 גרם של סיבים תזונתיים המהווים כ-28% מהצריכה היומית המומלצת? כמו כן יש הלועסים זרעי שומר לאחר ארוחה לשם סיוע לתהליך העיכול ולמניעת ריח רע מהפה.

עוד מקל השומר על בעיות עיכול כגון גזים ועצירות. צמח השומר מפחית חומציות בקיבה ובמעיים ומסייע לספיגה של חומרים מזינים במזון שאנו צורכים.

6. מונע אנמיה – בשומר נמצאים 2 חומרים חיוניים, ברזל וחומצת האמינו היסטידין, שנלחמים באנמיה. הברזל תפקידו לעודד את ייצור ההמוגלובין בדם, ואילו ההיסטידין מסייע ביצירת כדוריות דם אדומות, על כן חשוב לצרוך שומר כדי למנוע אנמיה ולעודד את  אספקת החמצן לרקמות.

יש לציין כי השומר לעיתים נגוע בחרקים, ויש לבדקו היטב על פי הכללים. צפו בסרטון המדגים את אופן הבדיקה:

 

תגיות:שומרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה