בריאות ותזונה

זהירות: הקשר המטריד בין אכילת בשר אדום לסרטן

לאחרונה ישנן עוד ועוד עדויות בדבר הקשר בין צריכת בשר אדום להגברת הסיכון לסרטן. על פי מחקר חדש נמצא כי צריכה של בשר אדום, בפרט אצל נשים, עלולה להעלות את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס

  • כ"ד ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחרונה ישנן עוד ועוד עדויות בדבר הקשר בין צריכת בשר אדום להגברת הסיכון לסרטן. על פי מחקר חדש נמצא כי צריכה של בשר אדום, בפרט אצל נשים, עלולה להעלות את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס.

המחקר, שפורסם במאמר בכתב העת הבינלאומי לסרטן, נערך באוני' לידס בבריטניה. החוקרים ערכו תצפית שעניינה הייתה לבדוק האם לבשר אדום, עוף, דגים או דיאטות צמחוניות יש קשר לסיכון לסרטן המעי הגס. הנתונים הצביעו על כך שצריכה קבועה של בשר אדום נקשרה לשיעורים יותר גבוהים של סרטן המעי הגס.

"ההשפעה של סוגים שונים של בשר אדום ודפוסי תזונה על סרטן היא אחד האתגרים הגדולים ביותר בחקר התזונה וסרטן המעי הגס", הסביר ד"ר דייגו ראדה פרננדז דה ז'ורגי, המחבר הראשי, חוקר מקבוצת אפידמיולוגיה תזונתית (NEG) בלידס ובאוני' חבל הבסקים בספרד. "המחקר שלנו הוא אחד המחקרים המעטים המסתכלים על הקשר הזה, ועל אף שיש צורך בניתוח נוסף במחקר גדול יותר, הוא יכול לספק מידע בעל ערך עבור אלה עם היסטוריה משפחתית של סרטן המעי הגס ואלה שעובדים על מניעתו", אמר.

מחקר הנשים של אנגליה, בהשתתפות 32,147 נשים מאנגליה, וויילס וסקוטלנד הניב את הנתונים. בין השנים 1995 ל-1998 גייס הקרן לחקר הסרטן העולמי את המשתתפות, והן היו תחת תצפית כ-17 שנים בממוצע. סה"כ דווחו 462 מקרים של סרטן המעי הגס, כאשר 119 מהם היו של סרטן המעי הגס הדיסטלי. ניתוח הנתונים הראה סיכון מופחת לסרטן המעי הגס הדיסטלי בקרב נשים שנמנעו לאכול בשר אדום.

לדברי פרופסור ג'נט קייד, מחברת המשנה של המחקר, ראש ה-NEG וחוקרת אפידמיולוגיה תזונתית ובריאות הציבור בבית הספר למדעי המזון ותזונה בלידס: "המחקר שלנו לא רק עוזר לשפוך אור על האופן שבו צריכת בשר עשויה להשפיע על החלקים של המעי הגס באופן שונה, אלא הוא מדגיש את החשיבות של דיווח תזונתי אמין מקבוצות גדולות של אנשים. עם גישה ללימודי המחקר של נשים בבריטניה אנו יכולים לחשוף מגמות בבריאות הציבור ולנתח כיצד התזונה יכולה להשפיע על מניעת סרטן, ודיווח תזונתי מדויק מספק לחוקרים את המידע הדרוש להם כדי לקשר את השניים זה לזה", אמרה.

תגיות:בשרנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה