חדשות בארץ

ישוב לפוליטיקה? אהוד אולמרט ביקש חנינה מהנשיא

מבית הנשיא נמסר כי ראש הממשלה לשעבר ביקש למחוק את הרישום הפלילי נגדו וכי הבקשה "הועברה לטיפול הגורמים הרלוונטיים". על פי ההערכות, הפרקליטות תתנגד לבקשה

  • כ"ד ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הניח הבוקר (שני) על שולחנו של נשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה. אולמרט מבקש לבטל את תקופת התיישנות ולמחוק את הרישום הפלילי בעניינו. אם הרישום יימחק, הוא עשוי לחזור לחיים הפוליטיים. 

"בקשת חנינה מטעמו של אהוד אולמרט הועברה היום בבקשה לביטול תקופת ההתיישנות ותקופת המחיקה של הרישום הפלילי בעניינו", נמסר מבית הנשיא. "הבקשה הועברה לטיפול הגורמים הרלוונטיים ולאחר שיועברו חוות הדעת המשפטיות הנדרשות, תובא הבקשה להחלטת הנשיא כמקובל". על פי הערכות שונות, הפרקליטות ומחלקת החנינות במשרד המשפטים יתנגדו לבקשה, משום שטרם חלף מספיק זמן מאז שחרורו מהכלא. רולמרט שוחרר בחודש יוני האחרון אחרי שריצה שני שלישים ממאסרו. הוא נדון ל-27 חודשי מאסר בפברואר 2016 אך עונשו קוצר. מי שתעביר את ההמלצה לנשיא בעניין היא שרת המשפטים איילת שקד, אך ייתכן כי תשאיר את ההחלטה בידי הנשיא ריבלין.

אולמרט הורשע אז בקבלת שוחד של 60 אלף שקל בפרשת "הזרע" וכן בעבירות שיבוש מהלכי משפט. אחת האישומים נגדו הוא ניסיונו להניא את שולה זקן מהסדר טיעון. בנוסף, הוא הורשע בעבירת מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בהחלטה לשחררו כתבה ועדת השחרורים: "עם כל החומרה שיש לייחס למכלול העבירות, יש לראותן כמקשה אחת במובן זה שבתקופה מסוימת בחייו הציבוריים רבי המעש של האסיר דבקה בו מידת השחיתות, הוא נענש על מעשיו ושילם מחיר כבד. באשר להתנהגותו, היא הייתה ללא דופי למעט עבירת המשמעת שאין לזלזל בה, התבטאות לא נאותה אחת כלפי סוהר שעליה נענש בזמנו. לאור כל האמו אנו מחליטים לקבל את בקשתו לשחרור על תנאי בהתאם לתכנית הרשות לשיקום האסיר".

תגיות:אהוד אולמרטחנינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה