גרפולוגיה

הטור הגרפולוגי של תמר פינקלשטיין: האם אני אדם תלותי?

מה גורם לאדם להיות תלותי? ואיך אפשר ללמוד לחיות חיים של חירות ושל עצמאות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חג הפסח מסמל יותר מכל את חירות והיכולת להשתחרר משעבוד. ישנם סוגים שונים של שעבוד, כגון שעבוד פיסי, שעבוד להרגלים, שעבוד ליצרים וכו'. אחד מסוגי השעבוד הוא התלותיות.

התלותיות מוגדרת כצורך להישען על הזולת, לקבל אישורים וחיזוקים תמידיים מהסביבה ש"אנו בסדר", כאשר ההערכה העצמית והדימוי העצמי מושפעים ישירות מגורמים חיצוניים.

תלותיות יכולה גם לבוא לידי ביטוי בקושי לקבל החלטות, ובניסיון לתת לאחרים להחליט עבורנו. גישה זו היא סבילה, ומבטאת, במקרים רבים, חוסר בשלות וקושי להתמודד עם קשיים ורגשי תסכול במציאות שבה אנו חיים.

אם הנכם מזהים את עצמכם כאנשים תלותיים, הרי שלתלותיות יש מחיר כבד בכך שאתם עלולים לנהוג בניגוד לרצון שלכם ולאמת הפנימית שבכם, מתוך שאיפה לרצות את הזולת ולמצוא חן.

לדוגמה, הנכם עלולים למצוא את עצמכם מתוסכלים בתוך קשר זוגי, במידה שהנכם נוטים לרצות  את בן הזוג באופן תמידי, ומשדרים כאילו הכול בסדר, בשעה שבתוך תוככם בוערים רגשות כעס והתנגדות.

 

סימני תלותיות בכתב היד

יש מגוון סימנים המצביעים על תלותיות. להלן דוגמה אחת לכתב המעיד על אישיות תלותית.

תיאור הכתב:

השורות נצמדות לשוליים הימניים. קיימת צפיפות בין האותיות והמילים, והיצמדות לשורה, וכן הכתב דומה לתבנית בי"ס (="תלות" בדגם הכתיבה...). סימנים אילו מצביעים יחד על הצורך של הכותבת, בחורה כבת עשרים, במשען ובתמיכה, ועל תלותה בדעת הסביבה. היא טובת לב ונעימת הליכות, אלא שלא פעם מנצלים את טוב לבה, כיון שהיא מתקשה לומר את המילה "לא". היא אינה מתנהגת בטבעיות, ונצמדת למוכר ולידוע. מכיוון שמתקשה להפעיל חשיבה עצמאית – היא זקוקה להוראות ולהנחיות ברורות מבחוץ.

 

כיצד תשתחררו מתלות?

כדי לחיות חיים של חירות ועצמאות, ללא תלות רגשית ומנטלית בסביבה, במובן של להיות עבדי החברה, ולחשוש מ"מה יגידו" ו"מה יחשבו עלי אם אסרב הפעם?", או במובן של לחשוב שאם לא קבלתם היום מחמאות אז אתם "לא שווים", עליכם לפתח תחילה את האמון והביטחון בעצמכם, ולדעת לטפוח לעצמכם על השכם על מעשיכם הטובים ולומר לעצמכם אמירות חיוביות על תכונותיכם הטובות (שכמובן עליכם לדעת לזהות!).

כמו כן, עליכם להשתדל להיות אקטיביים יותר כדי להגיע להישגים בכוחות עצמכם, ולפתח אומץ לקבל החלטות לבד (אפשר כמובן להתייעץ, אך בסופו של דבר ההחלטה והבחירה צריכות להיות שלכם!).

בנוסף, כדי להיות ב"סטטוס" של חיי חירות או עצמאות, חשוב גם שתתחברו לרצון האמיתי והעמוק שקיים בכם, מבלי לאפשר ללחץ סביבתי ורגשי לעצור את ההתפתחות והצמיחה האישית שלכם.

תמר פינקלשטיין היא גרפולוגית מוסמכת של האגודה לגרפולוגיה מדעית, מוסרת הרצאות וסדנאות גרפולוגיה ויועצת בתחום התעסוקתי / אישי / זוגי ע"פ כתב וציורים tamarf.grapho@gmail.com

תגיות:גרפולגיהתלותיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה