חדשות בארץ

המחאה בעזה: תשעה מחבלים נהרגו, כ-1,300 פצועים. צה"ל תוקף

השבוע השני של מחאת הפלסטינים הסתיים בפצועים והרוגים נוספים, בהם עיתונאי. אחרי שהבעירו צמיגים, ניסו לחצות את הגדר ולבצע פיגועים, צה"ל מזהיר את הפלסטינים והאיחוד האירופי מגיב. ליברמן: "ראינו מקרים שבהם חמאס משתמש באמבולנסים ומתחפש לעיתונאים"

  • כ"ג ניסן התשע"ח
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

משרד הבריאות הפלסטיני פרסם בסוף השבוע כי בשבוע השני של מחאת צעדת השיבה באזור הגבול עם עזה נהרגו תשעה בני אדם ועוד 1,356 נפצעו, מתוכם 35 באורח קשה. הפרסום מגיע לאחר ההפגנה שנערכה בסוף השבוע וכונתה "יום שישי של הצמיגים", במסגרתה הובערו אלפי צמיגים סמוך לגבול. בסוף השבוע נקבע מותו של המפגין שנעצר בשבוע שעבר כשאתמול שני מפגינים נוספים, בניהם עיתונאי, נהרגו. על פי התקשורת הפלסטינית, זה נורה באזור חאן יונס כשעליו ווסט עיתונות. במהלך האירועים שנוהלו על ידי חמאס בוצעו מספר ניסיונות לפגיעה ולחציית הגדר בחסות העשן שנגרם כתוצאה מהבערת הצמיגים בנוסף להשלכת מטעני חבלה וליידוי בקבוקי תבערה. בסך הכל, על פי משרד הבריאות הפלסטיני, מתחילת המהומות נהרגו 32 איש.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הלילה, במהלך חגיגות המימונה באשדוד, למות העיתונאי. התייחסותו מגיעה לאחר שהאיחוד האירופי הגיב למותם של הפלסטינים על הגבול ואמר כי "הדבר מעלה שאלה רצינית לגבי השימוש המידתי בכוח באירועים, אך יש לבדוק גם את הדיווחים על זריקת האבנים ובקבוקי התבערה על כוחות צה"ל, והניסיונות לפגוע בגדר". ליברמן אמר: "ראינו עשרות מקרים שבהן חמאס משתמש באמבולנסים או מתחפש לעיתונאים - לא ניקח שום סיכונים. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם, אנחנו ערוכים גם ל-200 הפגנות. לא יודע מיהו, צלם או לא צלם. מי שמפעיל רחפנים מעל כוחות צה"ל שידע שהוא מסכן את עצמו. היו מקרים שמחבלים התחפשו גם לעיתונאים". עוד התברר, כי צה"ל איתר רימון שהושלך לשטח ישראל ליד המעבר לקרני שומרון. צה"ל מסר כי "מציאת הרימון היא עוד הוכחה כי הפרות הסדר היו כסות לפעולות טרור ובחסותן ניסו לבצע פיגועים נגד כוחות צה"ל ואזרחי ישראל".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר כי על מועצת הביטחון "לגנות את חמאס שמשתמש בילדים כמגן אנושי תוך כדי סיכון חייהם ולסיים את ההתגרויות שרק מגבירות את האלימות והמתיחות". גם מחלקת המדינה האמריקאית קראה מוקדם יותר לחמאס לא להתרגות בכוחות צה"ל ומשם נמסר "להימנע מכל צורה של אלימות, להישאר מחוץ לאזור החיץ של 500 מטר מהגדר ולא להתקרב אליה בשום אופן. אנו מגנים את מי שקורא לאלימות או שולח מפגינים – בהם ילדים – לגדר בידיעה שהם עלולים להיפגע או להיהרג".

באיחוד האירופי הוסיפו כי "אנחנו מאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים. כל הנוגעים בדבר צריכים לאפשר אספקה מהירה של ציוד רפואי לאלה הזקוקים לו, ולאפשר פינוי לבתי חולים מחוץ לעזה מסיבות הומניטריות". דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, העריך כי בהפגנה השתתפו קרוב ל-20 אלף פלסטינים מהרצועה, פחות ממחצית מאלו שהגיעו בשבוע שעבר. "התגובה הברורה בשבוע שעבר הבהירה לחמאס את הכללים. ראינו פעולה אקטיבית של התקרבות אנשים ששילמו להם כסף או פעילי טרור מוכרים. ראינו את הירידה בכמות המפגינים", אמר. לעומתו, דובר ארגון חמאס פאוזי ברהום מסר כי "תהלוכת השיבה העבירה מסר מהעם שקיבל החלטה לפתוח במהפכה ולסלול את הדרך לחירותו, לשבור את המצור ולהשיב לעצמו את זכויותיו. הדבר יימשך עד לתפנית בהיסטוריה במאבק מול הכיבוש".

תגיות:עזהמחבליםצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה