כתבות מגזין

"הפעילו את מכונת הכביסה": מורן אייזנשטיין בטיפ נפלא להברקת המלבושים הרוחניים 

כולנו מתמודדים עם ניסיונות, בכל רגע ורגע - אם זה לא מחוץ, אז מתוכנו - בצורה של מחשבות שליליות. איך מתמודדים? השחקנית מורן אייזנשטיין בטיפ נפלא במיוחד, שיעזור לכולכם להתגבר על מחשבות שליליות 

אא
כולנו מתמודדים עם ניסיונות, בכל רגע ורגע - אם זה לא מחוץ, אז מתוכנו - בצורה של מחשבות שליליות. איך מתמודדים? "המחשבות השליליות הן האויב הכי גדול שלנו", כותבת השחקנית מורן אייזנשטיין, שהפכה גם למנטורית ובימים אלו מעבירה סדנאות של בנייה אישית, בפרספקטיבה רוחנית. "הרבה מאיתנו מתמודדים עם כל מיני שדים ומחשבות שליליות, וזאת מלחמה בלתי נפסקת בראש. 
 
"המחשבות השליליות גורמות לחרדות, אבל זה תמיד מתחיל במחשבה שלילית קטנה וכמו כדור שלג שגדל לאט - הופך להיות בלתי נשלט".
אייזנשטיין מתוודה ואומרת כי "הייתה תקופה בחיי שלקחתי כדורים כדי לטפל בזה, אבל ברגע שהרגשתי שאני יותר מסוגלת להתמודד עם הבעיות שלי ושאני מאוזנת - הפסקתי".
 
לדבריה, כדורים אמנם יכולים להרגיע מצבים נפשיים קשים באופן נקודתי והיא בהחלט לא נגדם, "אבל באופן אישי, האמונה שלי תמיד אומרת שאת הפיתרון לזה אנחנו צריכים למצוא בתוכנו, כי לקחת כדור זה כמו לשים פלסטר על פצע פתוח: זה נותן רוגע ואיזון זמני, אבל זה לא אומר שפתרנו את המצב. לא באמת פיצחנו אותו והבנו על אמת מאיפה מגיע הדפוס של המחשבה השלילית. לא באמת נברנו בעמקי נשמתנו".
 
"ברוך השם על הציפרלקס, אבל האם הבעיה נפתרה מהשורש שלה?"
 
ומה אם כן ניסינו לנבור בנשמה, אך זה פשוט לא צלח? 
על כך טוענת אייזנשטיין בעמוד הפייסבוק שלה 'אימוש' כי זה קרה משום ש"מהר מאוד הרמנו ידיים, הבנו שזה אולי גדול עלינו, החלטנו שמשהו דפוק אצלנו ורצנו לרופא לקחת כדור. אז הכדור עובד נפלא וברוך השם על הציפרלקס, אבל... האם הבעיה נפתרה מהשורש שלה? לא!
 
"אין פיתרון קסם והלוואי והיה, אז תחשבו שהמחשבות והדפוסים השליליים הם כמו כביסה מלוכלכת בתוך המוח והנשמה. יש את הדפוסים היותר קשים, ממש כמו שיש בגד יותר מלוכלך שדורש יותר מאמץ לכבס אותו. קחו כל דפוס או מחשבה רעה ותדמיינו בעיניים עצומות שאתם מוציאים אותו מהמחשבה, ומכניסים אותו לתוך מכונת כביסה דמיונית", מייעצת אייזנשטיין. 
 
ואז, כש'בגד המחשבה' נמצא בתוך מכונת הכביסה הדמיונית - כל שעליכם לעשות הוא פשוט "לתת לו להישטף בתוך המחשבה שלכם, לנקות אותו ולהפוך אותו למחשבה נקייה ובריאה יותר, על ידי הפרדה בין רגש להיגיון.  תגידו לעצמכם: 'אני שולט על המחשבות שלי', וחזרו על כך כמו מנטרה. קחו מחשבה לא מקדמת, והפכו אותה למקדמת".
 
 
"במקום להשביע את המחשבות, גרמתי להן להיות יותר רעבות"
 
על מי מוטלת אחריות השליטה במחשבות? עלינו בוודאי, וכל רגע ורגע. "כל הזמן תחשבו שלשלוט בזה, זה תלוי בכם כי כמו שהכנסתם את המחשבה השלילית - אתם גם יכולים להוציא אותה. כן, זה דורש המון כוח רצון לעבוד על זה, ולעתים זה בלתי נסבל עד כאב פנימי אפילו ואני מכירה את זה באופן אישי. כשאני נזכרת בזה אחורה, אני אפילו יכולה לבכות - כי הכאב היה עצום. זה קשה להתעמת עם הדפוסים שלנו. 
 
"אבל אני לא הסכמתי לחיות בצורה הזאת, ולא הסכמתי להיכנע לזה שאני אחיה את חיי בצורה כזו שמשהו שולט בי - ואני יודעת בוודאות שזו אני גרמתי לזה. אני נתתי לזה מקום, ובמקום להשביע את המחשבות גרמתי להן להיות יותר ויותר רעבות. אז כמעט לכל אדם יש את המקום הזה, ואני בטוחה שכולם יודעים טוב טוב על מה אני מדברת".
 
אז בשורה התחתונה - מותר או אסור לכבס בחול המועד? התשובה היא, שכשזה מגיע למחשבות - מותר ואף רצוי לכבס. "תוציאו את המחשבות לניקיון, ותעשו מכונת כביסה לנשמה ולמוח שלכם. ואם לא הצלחתם בפעמים הראשונות, תנסו שוב ושוב ומבטיחה לכם שאם תתמידו ותרצו לשנות - יום אחד, אחרי הרבה כביסות מלוכלכות, תצא כביסה לבנה ונקייה ואתם תדעו שאתם בדרך הנכונה".
תגיות:פיתוח האישיותמחשבותטיפשחקניתמורן אייזנשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה