חדשות בארץ

סערה ברשת: פעוט ערבי בן שלוש, נשלח על ידי אביו לדקור חייל עם מברג

התמונות שנקלטו אתמול (ד') במצלמות האבטחה בחברון, הצליחו לזעזע את אמות הספים של הגולשים לאחר שפורסמו בכלי התקשורת - ולא בכדי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא
התמונות שנקלטו אתמול (ד') במצלמות האבטחה בחברון, הצליחו לזעזע את אמות הספים של הגולשים - לאחר שפורסמו בכלי התקשורת.
 
בסרטון, שהפך עד מהרה לויראלי, נראה פעוט ערבי כבן שלוש כשהוא אוחז בידיו במברג, ורץ לעבר החיילים, לאחר שאביו הנחה אותו לעשות כן. אביו של הפעוט טען כי הוא נעצר על ידי הלוחמים הישראליים, אלא שעד מהרה התברר כי מדובר בפרובוקציה שבוימה על ידו - דבר שככל הנראה מתרחש בגזרה זו לעתים קרובות. 

משמר הגבול בתגובה לאתר 'מאקו': "לצערנו מדובר בפרובוקציה שלא משקפת את המציאות, ונועדה לצייר את כוחות הביטחון באור שלילי ובפרט את אלו העושים לילות כימים בשמירה על אזרחי מדינת ישראל ומשלמים על כך לא אחת מחיר כבד. הסרטון חתוך וערוך. מדובר בילד קטן שנשלח לזרוק אבנים על לוחמי מג"ב ובידו גם מברג ל'ניסיון דקירה', כשקרוביו מביטים בו מרחוק.

"מדובר בדוגמה נוספת של שימוש בילדים קטנים כהסוואה וכשליחים לפעילות חבלנית, כולל ילדים שהולבשו בחליפות נפץ ועוד. לכן על הלוחמים לנקוט משנה זהירות, הגם שמדובר בילד קטן. הילד אחז בידו מברג, ועל כן הלוחמים אחזו בילד והמתינו להגעת אביו עד לבירור העניין, ושחררו אותו במקום תוך זמן קצר. אירועים מעין אלו אינם חריגים, ומתרחשים בגזרה זו לעתים קרובות תוך פרובוקציה מכוערת וניצול ציני של ילדים קטנים נגד שוטרי משמר הגבול וחיילי צה"ל. הלוחמים המבצעים עבודתם נאמנה ימשיכו לעשות כן, למרות הקשיים וניסיונות הדה-לגיטימציה".
 
 
תגיות:מוסלמיםפעוטותדקירהחייליםחברון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה