חדשות בעולם

מפתיע: מדוע צעיר מגרמניה חייב לשתות 20 ליטר מים כל יום?

קחו פרופורציות: לבחור מגרמניה מחלה נדירה הדורשת ממנו לשתות 20 ליטר מים ביום. מקרה חריג מעורר מחשבה על חסד השם המתבטא בפלא העצום שנקרא גוף האדם

  • י"א ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בחור מגרמניה בשם מארק, סובל ממחלה נדירה שבעטיה הגוף לא מצליח להתמודד עם נוזלים בשל חוסר בייצור הורמון הנקרא ADH, שמופרש מהאונה האחורית של יותרת המוח, ותפקידו לווסת את מינון המים שנספג מחדש בכליות, אחרי שההפרשה הנוזלית מסוננת מהדם.

המחלה הזו גורמת להפרשת כמויות גדולות של נוזלים, עד לרמה של 20 ליטר ביום, וכתוצאה מכך, הסובלים ממנה נותרים מיובשים. אצל מארק המצב הוא מצב מסכן חיים בשל התייבשות אם לא ישתה בטווח של שעתיים.

בשיחה עם עיתון Neue Westfälische, תיאר מארק את התמודדותו עם המחלה: "הייתה לי ילדות כיפית, היו לי חברים, אבל בשלב כלשהו הכל הפך ליותר מידי קשה להתמודדות עבורי. לא רציתי יותר ללכת לגן, לא רציתי לצייר יותר - הייתי מותש ומדוכא". על אותו דכדוך הצליח להתגבר באמצעות חוש הומור, לדבריו.

למרות המגבלה שיוצרת המחלה, ממשיך מארק לתפקד בעבודתו כאדריכל במשרה מלא. למרבה השמחה, הצוות מקבל בהבנה את הסתובבותו במשרדם עם בקבוקי מים.

לדבריו, עליו להקפיד על שגרה מדויקת, לשתות המון ולהיות קרוב לחדרי נוחיות. "בכל החיים שלי מעולם לא ישנתי יותר משעתיים ברצף".

"הרבה דברים, כמו נסיעות ארוכות או סוגי ספורט מסוימים פשוט בלתי אפשריים עבורי", הסביר, ועם זאת פעיל מארק באופן אינטנסיבי בפרויקטים קהילתיים שונים.

עבור מארק ההתנהלות הזו היא פיקוח נפש: "יום אחד עבדנו עד שעה מאוד מאוחרת במשרד. כשהייתי ברכבת, בערך סביב 10 וחצי בלילה הבנתי שבקבוק המים לא עלי". בעוד החל להרגיש סימני התייבשות, הבחין לפתע בחבר שלו. "הוא מיהר לקנות לי שתייה - המושיע שלי", סיפר.

אמנם מדובר במקרה חריג, אך בהחלט מעורר מחשבה על חסד השם המתבטא בפלא העצום שנקרא גוף האדם. ובפעם הבאה שתאמרו את המילים 'ומפליא לעשות' בברכת אשר יצר, חשבו על המקרה הזה שנותן פרופורציות ותחושת הודיה למי שנתן לנו חיים.

תגיות:מיםברכת אשר יצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה