הידברות לנוער

הידברות לנוער: בואו נדבר על זה – יצירת תפילה אישית, כאן ועכשיו!

להתרגש, להיפתח, לא לחסוך במילים ולהשתמש בדיבור וגם בכתיבה – כל הדרכים ליצור תפילה אישית משלנו, מעומק הלב

  • ט' ניסן התשע"ח
אא

בטור הקודם דברנו על תפילה בכלל, על התפילה האישית שלנו בפרט.
הבנו שלמעשה, התפילה מסידור היא נצרכת והיא חלק בלתי נפרד ממהלך התפילות שלנו במהלך היום, אבל אף אחד לא אמר שאין מקום לתפילות שלנו, אלה שיוצאות מהפה שלנו בספונטניות ובמתיקות, שדווקא להן ה' מצפה לא פחות מאשר התפילות שאנחנו רגילים להתפלל.
אז אם אין לכם עדיין תפילה אישית ואתם רוצים אחת, הנה כמה טיפים מדהימים שיערו לכם ליצור אחת כזאת ממש משלכם:

היו פתוחים – אין כאן מחסומים ולא מנעולים, כל הנושאים לגיטימים. קשיים, הצלחות, תקוות, אכזבות, רצונות, משאלות, הפתעות, דברים שמצערים אותנו – הכל מכל כל! תנו ללב שלכם לדבר ולהוציא את כל מה שיושב על הנשמה – לא משנה עד כמה קשה לדבר עליו. עדיין חושבים שלא הכל לגיטימי? ממילא אי אפשר להחביא מאבא'לה שבשמיים כלום והוא יודע הכל, אז מה זה משנה מה נבחר? הכל לגיטימי!

בלי לחסוך במילים – בתפילה שלנו אנחנו לא הולכים למנות כמה מילים הולכות לצאת לנו. זה לא כמו פעם, שהיו מונים כמה מילים כתבת במכתב וצריך לשלם. זה חינמי לגמרי, אז אין טעם לחסוך.
ככל שנרבה במילים, כך נרגיש קרובים ושקופים מצדינו כלפי ה'.

תתרגשו! – בכי, שמחה, צער, הודיה, כאב, כעס, דכאון, אושר, בלבול – כולם יכולים להופיע במדת הצורך בתפילה שלנו על מה שאנחנו מתפללים. אין טעם להכחיש מה שהלב ממילא מרגיש, הכל שקוף לפני ה', הוא מכיר אותנו טוב מדי, אז למה לא להביא את הלב שלנו עד הסוף? נגיד את כל אשר יושב על ליבנו.

הקב"ה כאבא וכמלך – בתפילות הרגילות שלנו אנחנו רגילים לפנות לאבא כאל מלך ואבא. גם בתפילתנו אנו אנחנו יכולים לקרוא לו אבא, כי זה באמת נכון, זה גם הרבה מאוד פעמים מרגיש לנו קרוב יותר כשאנחנו מתפללים לה'. אבא – כולו אהבה, חום ורצון טוב להיטיב. שימוש בכינוי של "אבא" כלפי ה' יכול להועיל לנו לרגשות הקרבה אליו.

כתיבה או דיבור, הכל אפשרי!  - אם אתם אוהבים לכתוב וחוש הכתיבה שלכם צריך רענון, או שהוא פשוט ממש צריך לפרוץ, כתבו את כל אשר עולה לליבכם על דף, בלי להרים את היד מהדף, בלי להסתפק אם כן או לא לכתוב, פשוט לכתוב בלי להפסיק, עד שאנחנו מרגישים שסיימנו, לקרוא את מה שקראנו בתור תפילה ולא בתור טקסט ולהביא את כל הלב.
אם קשה לכם לכתוב, אפשר למצוא מס' דקות, מקום רגוע, אפשר לעצום עיניים ופשוט להוציא את המילים לאט לאט מפינו, לדבר לה' שמולנו ממש, כבן אל אב, כעבד אל מלך, ולהרגיש הכי חופשיים בעולם לספר את כל מה שלא גילינו לאף אחד, או על משהו שאנחנו רוצים לשתף את ה', על משהו שקרה, עצוב או שמח. לחייך וליהנות מהפשטות של לנהל שיחה עם אבא שהוא בורא עולםץ גם אם זה נשמע לכם מוזר, תנסו, וגם אם לא תצליחו – נסו שוב עד שתצליחו, לא תפסידו.
אהבתם את שתי האפשרויות? אפשר לאחד גם כתיבה וגם שיחה!

אנשים מתלוננים על שאינם מקבלים דברים בחיים, אולי כי הם בכלל לא התפללו על כך קודם. ואם הם קיבלו בלי להתפלל, הם הפסידו את החלק העיקרי בכל ההנאה בלהרוויח משהו, לדעת שמי שנתן לי הוא לא מאחר מאשר מי שאוהב אותי – בורא עולם – אבא – שמשקיף וקורא את מחשבות לבנו כל יום ביומו, בלילה וביום, בחושך ובאור, בשמחה או חלילה בעצבות.

קו 7\24 לבורא עולם שרק מחכה שתפתחו את הפה ותדברו כדי להעניק לכם אהבה לצד נחמה בזמנים שצריך, לא תתקשרו?! אין לזה מספר, פשוט לפתוח את הפה ו... להתחבר.


 

תגיות:תפילההידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה