חדשות בעולם

מקומם: חמש החלטות המגנות את ישראל אושרו במועצת האו"ם

אמש, בליל שבת אישרו מועצת זכויות האדם של האו"ם 5 החלטות נגד ישראל ביחס לפלסטינים. לעומת זאת, רק 2 החלטות אישרו באו"ם נגד סוריה ורצח העם במדינה. נתניהו: "עוד החלטות מנותקות מהמציאות של קרקס האבסורד שנקרא מועצת זכויות האדם"

  • ח' ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אמש, בליל שבת אישרו מועצת זכויות האדם של האו"ם 5 החלטות נגד ישראל ביחס לפלסטינים, כמו כן קריאה לתמיכה בהצעה 2234, המגדירה את התיישבות ביו"ש כבלתי חוקית. לעומת זאת, רק 2 החלטות אישרו באו"ם נגד סוריה, ואחת המגנה את איראן וצפון קוריאה.

בין יתר ההחלטות שאושרו במועצת זכויות האדם של האו"ם נגד ישראל הועלו הצעות בדבר ב"מצב זכויות האדם בשטחים הפלסטינים הכבושים, בהם מזרח ירושלים", "זכויות האדם בגולן הסורי הכבוש", ב"זכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית", ב"ההתנחלויות הישראליות בשטחים הפלסטינים הכבושים, בהם מזרח ירושלים ובגולן הסורי הכבוש" וכן ב"וידוא האחריות הישראלית והשגת הצדק לכל הפרות החוק הבינלאומי בשטחים הפלסטינים הכבושים".

ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם הגיבה בחריפות למהלך: "כשמועצת זכויות האדם של האו"ם מתייחסת לישראל בצורה גרועה יותר מאשר לצפון קוריאה, איראן וסוריה- היא מראה כי היא מטופשת ולא ראויה לשמה" אמרה. "המועצה נכשלה בתפקידה- שמירה על זכויות האדם ברחבי העולם- והאג'נדה שלה נגד ישראל מובילה אותה".

עוד הוסיפה כי כתוצאה מאישור ההחלטות, ישקול הממשל האמריקני את המשך החברות של ארצות הברית במועצה: "לסבלנות שלנו כלפי המועצה יש גבול. פעולותיה היום מוכיחות בצורה ברורה כי הארגון איבד מאמינותו כתומך בזכויות אדם" אמרה. "הגיע הזמן שהמדינות שיודעת שהמצב יכול להיות יותר טוב ידרשו שינוי. רבים מאמינים כי האג'נדה של המועצה מוטה באופן מוגזם נגד ישראל, אך מעט מדי מוכנים לפעול".

בצאת השבת, הגיב ראש הממשלה, בנימין נתניהו להחלטות, ואמר: "עוד החלטות מנותקות מהמציאות של קרקס האבסורד שנקרא מועצת זכויות האדם. הגיע הזמן שישנו את השם ל"מועצה להחלטות נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

תגיות:החלטותאו"םישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה