חדשות בריאות

עובדים במשמרות? ייתכן שאתם בסיכון גבוה לפתח מחלה

העבודה היא חיינו: לאחרונה גילו חוקרים בארה"ב כי עבודה במשמרות מסוכנת לבריאות, בפרט משמרות לילה. מה הקשר? קראו

  • ו' ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחרונה גילו חוקרים בארה"ב, כי עבודה במשמרות מסוכנת לבריאות, בפרט משמרות לילה. על פי המחקר, עבודה במשמרות מעלה משמעותית את הסיכון ל"סוכרת מבוגרים" (סוג 2), ממנה סובלים כ-90% מהחולים בסוכרת ברחבי העולם.

270 אלף איש העובדים במשמרות השתתפו במחקר שלאחרונה פורסם במגזין המדעי Diabetes Care. במסגרת המחקר בחנו החוקרים את נתוני המשתתפים, שלוקחו ממסד הנתונים הביולוגי, תוך כדי לקיחה בחשבון את ההיסטוריה הרפואית והתעסוקתית של הנחקרים. בהתבסס על מידע המכיל מעל 100 משתנים גנטיים שקשורים בסוכרת סוג 2, החוקרים פיתחו מדד סיכון גנטי למחלה ובאמצעותו בחנו נתונים על אלפי עובדים.

הממצאים העלו כי מי שעובד במשמרות לסירוגין, כלומר יום – צהרים – לילה או מי שעובד במשמרות אלו בצורה מזדמנת הוא בעל סיכון גבוה ב־44% לפתח סוכרת מסוג 2.

החוקרים מצאו כי הקשר בין משמרות לסוכרת הינו בתדירות המתאפשרת למדידה. במילים אחרות, ככל שעובדים יותר פעמים במשמרות לילה, כך עולה הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2, זאת ללא קשר מהם הנתונים הגנטיים שלו.

בנוסף, נמצא כי העובדים בקביעות במשמרות לילה, כמו גם אלו שעבדו בקביעות במשמרות יום בקביעות, לא נכללו עם קבוצת האנשים אשר סיכויים לפתח סוכרת מסוג 2 גבוה..

"עבודה במשמרות לילה עלולה לגרום לעייפות יתר ולנטייה להעדיף לנשנש חטיפים עתירי קלוריות במקום ארוחות מסודרות", אמרה ד"ר מריאנה ירון, מומחית ברפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה, עובדת במרכז DMC לטיפול בסוכרת וכן במכון לאנדוקרינולוגיה, מטבוליזם ויתר לחץ דם בבית החולים איכילוב.

 "לכן הדרך להימנעות מההשפעה השלילית של עבודה במשמרות תהיה ניטור הסוכר והבנת הגורמים המשפיעים על רמת הסוכר. הקפדה על תזונה בריאה ופעילות גופנית קבועה חשובה מאוד לשמירה על רמת סוכר מאוזנת", הסבירה. 

תגיות:עבודהסוכרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה