חדשות בעולם

תכנית השלום של טראמפ תידחה. אבו מאזן סופג אש

אחרי דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית כלפי השגריר האמריקני ("בן כלב") והתשובה של נתניהו: "הם מסרבים להגיע לשלום", גורמים מערביים טוענים כי התכנית עשויה להיגנז. הסיבה: "אי אפשר לכפות שלום על אבו מאזן"

  • ו' ניסן התשע"ח
דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

תכנית השלום של דונלד טראמפ תידחה כנראה. גורמים מערביים טוענים ב"אל חיאת" הסעודי כי התכנית שכונתה "עסקת המאה" לא תצא לפועל בשלב זה משום שממשל טראמפ מנסה להמשיך לנסות ולגבש עסקה טובה יותר. על פי הפרסום, ממשל ארה"ב "משאיר את הדלת פתוחה" לבחינה מחדש של ההצעה, אך הצוות האמריקני ממשיך לגבש הצעה שתהיה מקובלת על שני הצדדים למרות ההצהרות האחרונות לפיהן התכנית נמצאת בשלבים אחרונים.

"אי אפשר לכפות בכוח את התכנית על הפלסטינים ובעיקר על אבו מאזן. צריך אישור של הישראלים והפלסטינים לצורך כך ואז צדדים נוספים בעולם הערבי יצטרפו", אמרו גורמים המקורבים לתכנית. הם חשפו כי תכנית השלום כוללת שני שלבים עליהם ידונו ישראל והפלסטינים. הראשונה תעסוק במשא ומתן עצמו ואחר כך ידונו הצדדים בנושאים שונים, הגבולות למשל. עוד נטען, כי אבו מאזן ממשיך לסרב לדון עם האמריקנים בתכנית השלום, זאת בצל ההתבטאויות החריגות שלו כנגד השגריר דיוויד פרידמן. ההערכות מדברות על כך שהממשל האמריקני ימתין שאבו מאזן יפרוש מסיבות רפואיות או מסיבות פוליטיות.

כזכור, אתמול ענה ראש הממשלה בנימין נתניהו לדבריו של אבו מאזן נגד ארצות הברית והשגריר שלה. "אתמול שמענו את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בהתבטאות מקוממת, אנטי אמריקנית", אמר ראש הממשלה אחרי שאבו מאזן כינה את פרידמן "בן כלב". "קורה כאן דבר שלא קרה כאן עשרות שנים, אולי לא קרה אף פעם מאז הקמת הרשות הפלסטינית. הממשל האמריקני הפסיק לפנק את הפלסטינים. הפלסטינים בהלם, וכמו ילד מפונק שפינקו אותו כל השנים, בבת אחת אומרים לו: 'די, עד כאן'. והם בהלם, ובהיותם בהלם הם מאבדים עשתונות והאמת שלהם יוצאת לאור: הם לא מעוניינים בהידברות והם מסרבים להגיע לשלום".

תגיות:טראמפשלוםאבו מאזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה