בריאות ותזונה

כאבי ראש כנגד תפילין: מהי המשמעות הרוחנית מאחורי כאבים באיברים השונים?

מה עומד מאחורי כאבים שאנו חשים לעתים באזורים שונים בגופנו? לפניכם אחד המאמרים היותר חשובים שעסקנו בהם אי פעם. חלק א' 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כאנשים מאמינים אנחנו יודעים, שלכל כאב שאנחנו מרגישים לעתים – יש סיבה ומסובב, וכשמעמיקים ונכנסים לעובי הקורה, מגלים עולם של מושגים והסברים רוחניים לכל כאב וכאב שאנו חווים.

בסדרת הכתבות הבאה, שהובאה במקור על ידי הרב שלום ארוש, נבקש לגעת בקצה המזלג במשמעות הרוחנית של הדברים – בעיקר על פי משנתו של ר' נחמן מברסלב, אך לא רק.

 

כאבי אוזניים

האוזניים שקולות כנגד אמונת חכמים, ולכן מי שסובל מכאבי אוזניים (בעיקר באוזנו הימנית) טוב יעשה אם יבדוק את רמת אמונתו והאם היא זקוקה לחיזוק מסוים. מי שסובל מכאב באוזנו השמאלית, הדבר מרמז על חוסר התבטלות בפני צדיקים וחכמים וקשיות עורף.

איך מטפלים מבחינה רוחנית?

טוב להשכים מוקדם בבוקר וללמוד תורה (בספר המידות מובא כי עצה זו מסוגלת לחוש השמיעה). כמו כן יקבל על עצמו האדם להתחזק באמונת חכמים ובכבודם.

איך מטפלים מבחינה גשמית?

טוב להרתיח שמן זית ולהכניס את השמן (לכשהוא פושר ולא רותח) או האדים לתוך אוזנו. ועצה זו ידועה כמועילה במיוחד לריפוי מהיר.

 

כאבי עיניים

על פי הקבלה, העיניים מרמזות על מצב שבו אדם חומד ורוצה את מה שלא שייך לו, ככתוב: העיניים רואות והלב חומד".

בספר המידות מובא כי מי שסובל מכאב עיניים "בידוע שדינים שורים עליו".

איך מטפלים מבחינה רוחנית?

חשוב ללמוד כמה שניתן על נושא הכעס (שמזיק לראות) ולהתחזק בלימוד ויישום של הלכות גזל שאף הוא מזיק ביותר לעיניים. עוד מובא שם כי "הסתכלות על האתרוג הוא רפואה לכאב עיניים".

איך מטפלים מבחינה גשמית?

קומפרסים של חלב או תה מצוינים להורדת נפיחות ואדמומיות בעיניים, גם אצל ילדים. שיטה נוספת שהוכחה כיעילה ואף אומצה על ידי רופאים רבים, היא להרתיח מים ולהניח אותם בצד לקירור עד שהם הופכים לפושרים. לאחר מכן יש לטבול מטלית רכה במים ולהניח אותה על העיניים הנגועות, למשך חצי שעה.

 

כאבי ראש

הראש מרמז על פגיעה ברבנים גדולים ובצדיקי אמת, שמנחים ומובילים את עם ישראל. כאבי הראש שאדם סובל מהם עשויים לרמז על כך שהאדם העז פניו כנגד זרע דוד המלך "וידוע שרבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זי"ע ונינו רבי נחמן מברסלב, היו מזרע דוד המלך – לכן אסור לחלוק עליהם ועל תלמידיהם", דברי הרב ארוש, על פי ספר המידות.

איך מטפלים מבחינה רוחנית?

גברים: יש לבדוק את התפילין של ראש שאינן פסולות. כולם: יש לעשות בדק בית פנימי ולבחון האם אנו נגועים בחטא זה של העזת פנים כנגד זרעו של דוד המלך.

איך מטפלים מבחינה גשמית?

בכמה דרכים: לשתות מים, להפחית צריכה של מוצרים מהחי, לצרוך מאכלים בעלי אינדקס גליקמי נמוך (ולשמור בכך על רמת סוכר מאוזנת בדם), הגברת צריכת עלים ירוקים.

 

כאבי גב

הגב שקול כנגד חטא הגאווה, ומי שסובל מכאבי גב לעתים קרובות הדבר עשוי להעיד על: 1) שחטא בחטא הגאווה. 2) שלא השתחווה כראוי בתפילה שמונה עשרה (באופן שיתפוקקו כל חוליות גבו).

איך מטפלים מבחינה רוחנית?

טוב ללמוד על חטא הגאווה בסדר יומי קבוע. כמו כן, חשוב לתקן את עניין ההשתחוות כראוי בתפילה.

איך מטפלים מבחינה גשמית?

 אמבטיות פושרות, שתיית מים, ספורט (ובפרט חיזוק שרירי הבטן), צריכת כורכום מדי יום.

תגיות:כאביםמשמעותאיבריםרוחניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה