חדשות בארץ

סכנת הרחפנים בישראל: מה הפתרון שמציעות הרשויות?

על אף הוראות החוק, מסתבר כי אין מענה הולם בדבר האכיפה בעניין אסדרת הרחפנים בישראל. "אם לא נטפל בזה בהקדם, התוצאות יהיו הרות אסון", לדברי ח"כ ילין

  • ג' ניסן התשע"ח
רחפן (צילום: shutterstock)רחפן (צילום: shutterstock)
אא

בראשות ח"כ חיים ילין נערך דיון בכנסת בתחום אסדרת הרחפנים בישראל. אמנם בנושא זה הושג פיקוח של רשות התעופה האזרחית, אך מסתבר כי על אף הוראות החוק, האכיפה בנושא הינה מועטה ביחס לכמות הרחפנים שנכנסים לארץ, ואין מענה הולם בנוגע לאכיפה בדבר שמוש בהם המסכן את הציבור, ענייני פרטיות והשגת גבול של רחפנים לרשות הפרט.

מטרת הדיון, שהתקיים בכנסת בוועדת המדע והטכנולוגיה, הייתה לעקוב אחרי תהליכים שנעשים כדי למנוע סכנה לציבור, ולמתקנים ביטחוניים מסוגי כלי טייס בלתי מאויישים ורחפנים.

לדברי ח"כ אורי מקלב, הדיון חשוב בכך ש"מספר הרחפנים בישראל הולך וגדל בצורה משמעותית מיום ליום. ולכן על הכנסת לבצע מעקב שבוחן את טיפול הרשויות בתחום".

"כאחד שגר על הגבול עם עזה וראה כבר לפני שנים רבות את הרחפנים", הסביר ח"כ חיים ילין, "נושא זה מטריד אותי ואני בטוח שעל כל הגופים לא לעסוק בחיפוש האחראים, אלא לתת את המקסימום כדי שיחד נביא פתרון מהיר. אם חלילה מושבת מטוס, כיון שכלי כזה שטרם יש לגביו הסדר ברור, נכנס פנימה, הרי ברור לכולנו שבתוך שבועיים הממשלה תדרוש אכיפה ברורה בנושא והגדרות מדויקות לרישיון להטיס רחפנים. למה אנו צריכים לחכות לכך? המטרה שלי כאן בוועדה שכולנו נעמוד נגד האיום הזה ולהבין שאם לא נטפל בזה בהקדם, התוצאות יהיו הרות אסון".

עו"ד אבישי פדהצור, מרשות התעופה האזרחית הוסיף כי " בתוך כחצי שנה יהיה כבר נוסח של תיקון לחוק כלי הטיס, ואז נוכל גם לדעת כיצד לטפל בחריגים".

לדברי רפ"ק אמיר ליפשיץ, יועץ משפטי לאגף הטכנולוגי במשטרת ישראל: "אנו עדיין לא מגובשים איך לטפל בסכנת הרחפנים – יש כאן מגוון התמודדויות, פלילי, בטחוני. אין למשטרה תפיסה סדורה בנושא".

יואב זקס, מהמועצה לביטחון לאומי הדגיש: "המטרה שלנו היא לגרום שחלק מרכזי מהאחריות על הניהול הנכון בשמיים של הרחפנים, יהיה על היצרנים".

תגיות:רחפניםסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה