חדשות בארץ

הנרצח בפיגוע בירושלים: אב לארבעה, תושב כוכב השחר

בבית החולים שערי צדק מת הלילה מפצעיו עדיאל קולמן הי"ד, שנפצע אנושות בפיגוע ברחוב הגיא בירושלים – רחוב שכבר ידע פיגועים בעבר. מתחקור האירוע עולה: המחבל קיבל אישור כניסה לישראל לשבוע בלבד ואתמול ניצל את שהותו בפעם הראשונה למעשה טרור. צה"ל מיפה את ביתו לצורך הריסה

  • ג' ניסן התשע"ח
בעיגול עדיאל קולמן (כוחות צה"ל בפעילות בעקרבה, הלילה (צילום: דובר צה"ל)בעיגול עדיאל קולמן (כוחות צה"ל בפעילות בעקרבה, הלילה (צילום: דובר צה"ל)
אא

בבית החולים שערי צדק מת הלילה מפצעיו עדיאל קולמן הי"ד, 32, המאבטח שנפצע אנושות בפיגוע הדקירה שאירע אתמול בעיר העתיקה בירושלים. קולמן הוא תושב ההתנחלות כוכב השחר במטה בנימין ובן היישוב קשת ברמת הגולן. הוא הותיר אחריו אשה וארבעה ילדים, הגדולה בהם רק בכיתה ג'. ההלוויה תיערך הבוקר, בשעה 11:00, בכוכב השחר.

מפרטי האירוע עולה כי קולמן ז"ל נדקר בפלג גופו העליון על ידי המחבל ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת הפיגוע פינו אותו לבית החולים שערי צדק, תוך ניסיונות לייצב את מצבו. הוא עבר סדרת ניתוחים, אולם מאוחר יותר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. זאת לא הפעם הראשונה שרחוב הגיא בעיר העתיקה יודע פיגוע. באוקטובר 2015, בתחילת גל הטרור, נרצחו במקום הרב נחמיה לביא ואהרן בנט. שבוע אחר כך נפצע באותו רחוב ישראלי בן 36, אחרי שצעירה פלסטינית תקפה אותו בסכין. חודש אחר כך נפצע שם שוטר מג"ב בפיגוע דקירה, כשהמחבל נורה.

כמו בפיגוע הקודם בשומרון, במהלך הלילה מיפו כוחות החטיבה המרחבית שומרון, בשיתוף כוחות שב"כ ומג"ב, את ביתו של המחבל עבד אל-רחמן בני פאדל, בן 28 מהכפר עקרבה שליד שכם. המחבל הוא אב לשלושה לילדים שעבד בחנות למוצרי רכב ורק לאחרונה הוא קיבל את אישור הכניסה לירושלים. הוא קיבל אישור זמני לשבוע שמתיר לו להיכנס לישראל ואתמול היה היום הראשון בו "ניצל" את ההיתר. במשטרה טענו כי קודם לכן לא הייתה אינדיקציה מודיעינית או ביטחונית שהעידה כי בכוונתו לבצע מעשה טרור. צה"ל תחקר את בני משפחתו ומאוחר יותר יהרסו את ביתו. הכוחות פעלו הלילה גם במרחב הכפר עילאר ליד לטול כרם וגילו בית מלאכה המשמש לייצור כלי נשק. גם כספי טרור הוחרמו. צה"ל עצר הלילה גם חמישה פלסטינים החשודים בביצוע פיגועי טרור. בסך הכל נעצרו 15 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור והם נמצאים בחקירה.

"אנו בודקים איך המחבל הגיע לכאן ומאיפה הוא נכנס. אנחנו עורכים את כל הבדיקות האפשריות כדי להבין מה קרה כאן אחרי תקופה ארוכה ושקטה יחסית בירושלים", אמר מפקד מרחב דוד, ניצב משנה חיים שמואלי, "אנחנו לוקחים את הכול בחשבון. יש ריבוי התרעות ואנחנו מתגברים את הכוחות בהתאם".

תגיות:פיגוערצחעדיאל קולמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה