חדשות בעולם

שהשמחה במעונם: פינלנד המדינה המאושרת בעולם. והיכן ישראל ברשימה?

על פי מחקר שנתי נקבע כי פינלנד היא המדינה הכי מאושרת בעולם. למקום האחרון הגיעה בורונדי. ומה איתנו?

  • כ"ח אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי מחקר שנתי נקבע כי פינלנד היא המדינה הכי מאושרת בעולם. למקום האחרון בדו"ח האושר העולמי של הרשת לפתרונות פיתוח של האו"ם לשנת 2018 הגיעה בורונדי.

בדו"ח מופיעות 156 מדינות כאשר הדירוג הינו בהתאם לרמת שביעות הרצון של תושבי המדינה על פי הקטגוריות הבאות: רווחה, תמ"ג, תוחלת חיים, חופש ביטוי, נדיבות והיעדר שחיתות.

כאמור, הפינים זכו במקום הראשון ברשימה. לדבריהם הדברים הטובים שיש בארצם הם הטיפול בילדים ובתי הספר. בנוסף ציינו הפינים את הקרבה לחיק הטבע וביטוח הבריאות שניתן בחינם. בשנה שעברה פינלנד התמקמה במקום החמישי ברשימה, וברשימה הנוכחית הדיחה את נורבגיה.

עשר המדינות הראשונות ברשימה הן: פינלנד, נורבגיה, דנמרק, איסלנד, שוויץ, הולנד, קנדה, ניו זילנד, שבדיה ואוסטרליה. במקום ה-11 ממוקמת ישראל.

תוצאות המחקר הראו כי למרות שארה"ב מתעשרת, האזרחים האמריקנים פחות מאושרים מבעבר. ארה"ב, נמצאת במקום ה-18, לאחר שבשנה שעברה התמקמה במקום ה-14, לאחריה בריטניה במקום ה-19. בהמשך הרשימה נמצא את יפן במקום ה-54, סין במקום ה-86 ובמקום ה-106 ממוקמת איראן.

לדברי פרופ' ג'פרי סאקס, מעורכי המחקר, לדו"ח ישנה השפעה על קבלת החלטות של הממשלות, ובדבריו התייחס לירידה האמריקנית המצויה בדירוג: "מקבלי ההחלטות בארה"ב צריכים לשים לב. מדד האושר האמריקני בצניחה, בין השאר בגלל תופעות מתמשכות של השמנת יתר, שימוש בסמים ודיכאון שלא מטופל", אמר.

נתון חדש ברשימה, מאז הדו"ח הראשון ב-2012 , היא בחינת החוקרים גם את מדד האושר של מהגרים ב-117 מדינות. גם כאן פינלנד מובילה בראש הרשימה. אחריה מופיעות דנמרק, נורבגיה, איסלנד, ניו זילנד, אוסטרליה, קנדה, שבדיה, שוויץ, מקסיקו, הולנד. במקום ה-12, ישראל.

לדברי ג'ון הליוויל, מעורכי המחקר, נראה כי האושר מדביק: "העובדה המדהימה ביותר בדו"ח היא התיאום בין האושר של המהגרים למקומיים. מי שעובר למדינות שמחות יותר מרוויח. מי שעובר למדינות שמחות פחות מפסיד".

סוריה שחוותה 7 שנים של מלחמת אזרחים היא המדינה בה המהגרים הכי פחות מאושרים. בסיכומו של דבר, המדינות הכי פחות מאושרות הן בורונדי - מקום 156, הרפובליקה המרכז אפריקנית - מקום 155, דרום סודן – מקום 154, טנזניה – 153 ותימן במקום ה- 152.

תגיות:אושרישראלפינלנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה