חדשות מדע וטכנולוגיה

אתה חכם ומוכשר, ובכל זאת לא עשיר? יש לכך תשובה מדעית

בעקבות הדמיה שנערכה במשך 40 שנה, מצאו החוקרים את הגורם להצלחה כלכלית. התוצאה מפתיעה (ומדכאת) למדי. רמז: שימו את החכמה בצד

  • כ"ח אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במשך 40 שנה נערך מחקר על ידי חוקרים מאוני' קטאניה שבאיטליה, במטרה לברר לעומק מה הגורם שהופך אנשים לעשירים. לשם כך יצרו החוקרים סימולציה ממוחשבת בעלת פרמטרים כמו מזל, חכמה, התמדה, אינטליגנציה רגשית ושכלית. בהמשך הכניסו לתוכה מידע של אנשים שונים ממגוון האוכלוסייה.

בתחילה ניסו לנבא האם יצליחו בחיים אותם אנשים מבחינת מצבם הכלכלי. לאחר מכן ניסו לזהות את גורם ההצלחה.

תוצאות המחקר שנערך שנים רבות פורסמו תחת הכותרת "כישרון לעומת מזל: תפקידה של אקראיות בהצלחה וכישלון". בהצגת הדברים הביאו החוקרים את הטענה כי 20% מהעולם אוחז ב-80% מההון והעושר העולמי מדויקת ומוכחת לחלוטין.

המסקנה היותר מדכאת של החוקרים הייתה כי כל סוגי האינטליגנציה הקיימות או יכולת שכלית טובה אינם ערובה לנבא עושר. במילים אחרות ניסחו החוקרים כי "ההצלחה המקסימלית לעולם לא עולה בקנה אחד עם הכישרון המקסימלי, ולהיפך".

ובכל זאת, איך אפשר להסביר מדוע אדם אחד הופך לעשיר והשני לא? לדברי החוקרים הדבר נעוץ בלא אחר מאשר... מזל: "הסימולציה שלנו מראה בבירור כי גורם כזה הוא רק מזל טהור. בדקנו שוב ושוב את המודלים והכנסנו אליהם שוב ושוב מקרים של אנשים, והתוצאה הייתה זהה כל פעם, לא משנה כמה בחנו את הדברים. מה שחילק בין האנשים בעולם זה המזל שלהם. התוצאה חזרה וקבעה חד משמעית כי אדם עשיר, הוא אדם עם מזל טוב, ואילו אנשים אחרים הם חסרי מזל", אמרו החוקרים.

"המזל הוא הכלי, ואחר כך צריך לדעת להשתמש בו", נקבע במחקר, "אדם חסר אינטליגנציה יתקשה בכך ולא יהיה עשיר. אבל המידע הזה שופך אור חדש על הדרך שבה אנו מעריכים כישרון, ומתייחסים לאנשים חכמים. אמנם, יש אנשים חכמים שחיים חיים מלאים ללא קשר לעושר שלהם, אבל חד משמעית אין מתאם בין אינטליגנציה והשקעה לימודית להצלחה".

אם כך, אולי אתם יותר חכמים מאנשים מיליארדרים, אך הם ללא ספק ידעו איך לנצל את המזל שהציץ בדרכם.

ובנימה אישית, עם כל הכבוד לתשובה המדעית, חשוב לציין במקביל את התשובה היותר עמוקה והיא השגחת השם על כל ברואיו, והוא הנותן והוא הלוקח, והכל מאתו יתברך.

תגיות:חכמהעושר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה