חדשות בארץ

73 מיליארד לביטחון, 64 לחינוך: תקציב המדינה עבר

יממה לאחר שחוק הגיוס עבר ורגע לפני היציאה לפגרה, המליאה אישרה את התקציב. כחלון: "במקום בחירות, מביאים בשורות". איזה משרד קיבל את ההקצאה הגבוהה ביותר ובמה משרד האוצר משקיע את הכסף?

  • כ"ח אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

יממה לאחר שחוק הגיוס עבר ומנע בחירות מוקדמות, ורגע לפני יציאת הכנסת לפגרה, המליאה אישרה הלילה (חמישי) בקריאה שניה ושלישית את התקציב לשנת 2019. 62 חברי כנסת אישרו אותו, 54 התנגדו. התקציב יעמוד על 479.6 מיליארד שקל. את התקציבים הגדולים ביותר קיבלו כמובן סעיפי הביטחון (כ-73 מיליארד שקל), חינוך (כ-64 מיליארד שקל), בריאות (כ-42 מיליארד שקל) והביטוח הלאומי (46 מיליארד שקל). יש לציין כי התקציב כולל את החזרי החוב, שאינן חלק מהתקציב בפועל. סכום התקציב נטו הוא כמעט 400 מיליארד שקלים. בשנת 2019 יעמוד הגירעון על 2.9 אחוז מהתוצר.

עוד משרדים שקיבלו תקציב גדול במיוחד הם משרד התחבורה (20 מיליארד שקל), המשרד לביטחון פנים (19 מיליארד), התקציב להשכלה הגבוהה (11 מיליארד), משרד הרווחה (11 מיליארד) רשויות מקומיות (6 מיליארד) ומשרד השיכון (5.3 מיליארד). בהודעת משרד האוצר נכתב כי התקציב כולל את תכנית קיצור החופשות בבתי הספר, סבסוד צהרונים, הרחבת מענק עבודה להורים, קיצור שבוע העבודה במשק הישראלי ל-42 שעות. כמו כן, הוחלט להסיר חסמים שמקשים על לקוחות לעבור בנק. בנוסף, תיושם הקלה על ייבוא אישי במטרה להפחית את יוקר המחיה. עוד צוין, כי הוסר הנטל הרגולטורי על שיווק מוצרי תקשורת, מחשבים ניידים, טאבלטים, ראוטרים ומוצרים נוספים. במסגרת תכנית "נטו תעשייה" הוקצו 1.15 מיליארד שקלים להגברת כושר התחרות של התעשייה המקומית בדגש על התעשייה הקטנה והבינונית.

התקציב כולל גם את הרפורמה במערכת ההשכלה הטכנולוגית, עידוד המעבר לאנרגיות מתחדשות, עידוד נסיעה ברכבים מרובי נוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית וצמצום שימוש ברכב פרטי וקידום מסילת רכבת נוספת באיילון שתתמודד עם הגידול הצפוי בכמות הנוסעים ברכבת ישראל.

שר האוצר משה כחלון אמר: "לפני שבוע אמרתי שאם תקציב המדינה לא יעבור עד ליל הסדר, אני איאלץ לעזוב את תפקידי. הערב אני שמח שאפשר לומר שנשב לליל הסדר, וגם אמשיך לשרת את עם ישראל בתפקידי. אני חושב שגם באופוזיציה וגם בקואליציה מבינים שזהו התקציב הטוב ביותר שאפשר היה להעביר. זהו תקציב שיש בו תוספות מדהימות. הבטחתי שהתקציב יעבור בזמן שנקבע מראש. בלי איומים ובלי סחיטות".

עוד אמר: "התקציב הזה שייך לכל אזרחי מדינת ישראל, לא לקואליציה ולא לאופוזיציה. לא שייך למי שנולד עם כסף, ולא שייך למי שעולה חדש או ותיק. התקציב משקף ערכים חברתיים וסדרי עדיפויות לאומיים. זו המדיניות שלי ושל משרד האוצר מהתקציב הראשון בסוף 2015 ועד התקציב לשנת 2019. עמדתי על כך שתקציב המדינה יעבור, כי מי שפוגע בתקציב המדינה פוגע באזרחי מדינת ישראל. מדוע היה חשוב לי לעמוד על זה שהוא יעבור? משום שהעברנו כספים לטובת 2018 כדי לאפשר הגדלה בקצבאות הנכים ורפורמות נוספות. אם לא היינו מצביעים הלילה, לא היינו יכולים לתת תוספות לנכים. השבוע קיבלנו עשרות אם לא מאות טלפונים מאזרחים שכל אחד שאל מה יקרה עם הדברים שהוא מחכה להם. צעירים שמחכים לדירות בדיור למשתכן, יבואנים שצריכים לקבל הקלות במכסים, משפחות עם חופשות וצהרונים. ואני שמח שבמקום בחירות, הערב מביאים בשורות".

תגיות:תקציב המדינהביטחוןחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה