לאישה

איגרת אישית לאמא היקרה, לימי ניקיונות הפסח

נכון שזה נס להיות אישה שמחה בזמן ה"בלגן שלפני הסדר", אבל צריך להבין שחג הפורים הוריד לנו הנהגת "ונהפוך הוא". על ידי שתתחפשי למלכה – תמצאי אותה. דמותה של אסתר המלכה חייבת להידבק לכל אישה גם בפסח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שימי לב לסימן שאת מקבלת מהשמיים.

כל הילדים מגיעים מהגן ומביה"ס עם שיר הפתיחה של חודש האביב "שמחה רבה (פעמיים: שמחה רבה), אביב הגיע, פסח בא!".

השיר הזה "יודע" להקדים תרופה למכה, ואני לא מדברת על המכות של פרעה, אלא על מכת הכעס והעצבים שעלולה לתקוף בימים האלה כמעט כל אישה שלא עושה הכנה נפשית של מודעות כיצד לקבל את חג הפסח כבת חורין, שמחה ומאושרת.

פסח הוא חג הגאולה. עם ישראל זכו להיגאל בזכות נשים צדקניות, ולא בזכות נשים עצבניות!

לכן השמחה של חודש אדר חייבת להמשך ואף להתעצם בחודש ניסן.

נכון שזה נס להיות אישה שמחה בזמן ה"בלגן שלפני הסדר", אבל צריך להבין שחג הפורים הוריד לנו הנהגת "ונהפוך הוא". על ידי שתתחפשי למלכה – תמצאי אותה. דמותה של אסתר המלכה חייבת להידבק לכל אישה גם בפסח, ככה ששום ספריי לא יוריד אותה, חס וחלילה...

כשתתחפשי – תתפלאי למצוא את כל בני הבית מלוכדים סביבך, לא מפוזרים, לא מפזרים פירורים ולא מפורדים. אישה שמחופשת לאשה שמחה, מחפשים  אותה כדי להיות בסביבתה הממגנטת. אשה שלוקחת את הפסח בכבדות, יפסחו מעליה וידלגו מעל רצונותיה, מכיוון שהכבדות מכבידה על כל הסובבים ומורידה את החשק להצטרף למשימת הניקיון.

עצות טובות לימי החופשה שלפני הפסח:

תפתחי את היום עם תפילה: "ריבונו של עולם, תן לי יום מתוק".

בשלב הראשון תדאגי לתפריט מאוזן, שלא יסתובבו רעבים בבית.

  • ארוחת בוקר מזינה
  • ירקות חתוכים
  • פירות בעמדה זמינה
  • נשנושים כשרים לפסח (ובריאים, דגנים מלאים...)

תתכנני מראש מה לבשל. אם טרם החלטת, תעמידי לצהרים סיר עם מים, אחר כך תחשבי מה לעשות (העיקר סיר על הגז). שיהיה אוכל! כשכולם שבעים האווירה רגועה יותר.

שמים מוסיקה יפה או שיעור תורה יפה ברקע, בווליום סביר, ומתחילה חלוקת תפקידים כולל טבלה שתלויה על המקרר ומקום לסמן וי. אחרי מילוי המשימה, הילדים הקטנים אחראים לצייר שלטים "החדר נקי /הארון נקי" וכו', וכך בסוף היום קחי לך משקה חם, שבי כמה דקות ותביטי סביב,  כשחיוך מתוח על השפתיים.

תזמזמי: "אחד.. מי יודעת? אחד – אני יודעת: אחד אלוקינו!". הוא שנותן לי כוח לנקות, לבשל, להיות סבלנית, להשפיע ולנצל את החודש האביבי לניקיון פנימי, פריחה וצמיחה.

ותאמרי בפשטות כך: "תודה רבה לך, השם, על כל מה שהספקתי, ועל כל הכוחות שתמשיך לתת לי, כדי שאמשיך עוד להצליח בכל המשימות, מתוך שמחה".

יהי רצון שנזכה להגיע אל החג מתוך שמחה גדולה!

תגיות:הרבנית חדוה לויערב פסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה