חדשות בארץ

ח"כ קיש הצביע נגד חוק הגיוס והודח; נדחו ההצעות לפיזור הכנסת

חבר הכנסת מהליכוד לא ישמש כיו"ר ועדת הפנים לאחר שהצביע בניגוד למפלגתו, הח"כים שרצו בהפלת הממשלה מאוכזבים, ושוב עליה בטמפרטורות. כל מה שצריך לדעת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

נדחו שבע הצעות חוק לפיזור הכנסת: מליאת הכנסת דחתה הלילה בקריאה טרומית שבע הצעות חוק לפיזור הכנסת העשרים. ההצעות הוגשו על ידי חברי הכנסת אילן גילאון (מרצ), מיקי רוזנטל (המחנה הציוני), יאיר לפיד (יש עתיד), אחמד טיבי, איימן עודה (הרשימה המשותפת), יצחק הרצוג ועמיר פרץ (המחנה הציוני). על פי ההצעות, הכנסת הייתה אמורה להתפזר ולקיים בחירות תוך 90 יום. 47 ח"כים תמכו בהצעות, 65 התנגדו.

ח"כ קיש הצביע נגד חוק הגיוס ויודח מתפקידו: חבר הכנסת יואב קיש יודח מתפקידו כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת לאחר שלא הצביע על חוק הגיוס שעבר בקריאה טרומית. קיש החליט להצביע נגד החוק למרות ההחלטה של סיעתו לתמוך בחוק. בלשכת ראש הממשלה הפעילו עליו לחצים כבדים כדי שיתמוך ועוד קודם הועבר לו מסר כי יאבד את תפקידו. ח"כ קיש סירב וזכה לביקורת מחברי מפלגתו.

ארדן מזהיר מההסתה ברשות הפלסטינית: השר לעניינים אסטרטגיים, ח"כ גלעד ארדן, דיבר אתמול (שלישי) בכנס מנהלי ניו מדיה של משרדו ואמר כי "ההסתה והשנאה מתעצמות ברשות הפלסטינית, בחסות הממסד הפלסטיני. עידוד הטרור נמצא במדיה הרשמית ובמערכת החינוך של הרשות הפלסטינית - אלה מייצרים פוטנציאל לפיגוע הטרור הבא". ארדן הוסיף ואמר: "בימינו ארגוני טרור לא צריכים לתת הנחיה מפורשת לבצע פיגוע טרור; השימוש במדיה החברתית ובאינטרנט מייצר אווירה מעודדת טרור".

 

חוץ

צייד הנאצים מגיב למותו של "מנהל החשבונות" באושוויץ: צייד הנאצים, אפרים זורוף, התייחס אתמול למותו של אוסקר גרונינג, שכונה "מנהל החשבונות" של אושוויץ בתקופת מלחמת העולם הראשונה והיה שותף למותם של כ-300 אלף יהודים. "אני נורא מצטער שהוא מת לפני שנכנס לכלא", אמר בראיון ל"ישראל היום". "עד עכשיו היו בגרמניה שלוש הרשעות לפי המדיניות הגרמנית החדשה, שאני מאוד תומך בה והיא מאוד חשובה להמשך העמדה לדין של פושעים נאצים. אבל, לצערי איש מהם לא נכנס לכלא. שניים מהם מתו לפני שהערעור שלהם נשמע בבית משפט ולכן הם לא הרצו עונש מאסר. למרות גילם המתקדם ומצבם הבריאותי החלש, אם אין אלמנט של ענישה המשפטים הללו מאבדים מהחשיבות שלהם. אני לא הייתי מוותר עליהם, אבל חייבים לאתר אלמנט של ענישה, אפילו אם זה סמלי".

בכמה נמכר הכינור של איינשטיין? הכינור של הפיזיקאי היהודי אלברט איינשטיין נמכר ב-516 אלף דולר במכירה פומבית בניו יורק. ההערכה הראשונית דיברה על מכירה תמורת 100 עד 150 אלף דולר. את הכינור בנה ועיצב אוסקר סטיגר, שמסר אותו במתנה למדען כשנמלט לארצות הברית באוקטובר 1933 בעקבות עליית הנאצים לשלטון בגרמניה, אז נשללה אזרחותו וחפציו הוחרמו.

טראמפ הדיח את מזכיר המדינה: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הדיח את מזכיר המדינה רקס טילרסון. את מקומו יתפוס מייק פומפיאו, שעומד בראש ה-CIA . על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט", טראמפ פנה לטירלסון ביום שישי וביקש ממנו לפרוש מתפקידו, ולכן האחרון קיצר את שהותו באפריקה כדי לחזור לוושינגטון ולסיים את ההליך.

 

מזג האוויר

היום: מזג האוויר יהיה נאה. עליה בטמפרטורות שיהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

חמישי: תחול ירידה בטמפרטורות, שיהיו רגילות לעונה. ייתכן טפטוף ברוב חלקי הארץ.

שישי: מעונן חלקית. הטמפרטורות רגילות לעונה. ייתכנו גשמים בצפון.

שבת: התחממות קלה במזג האוויר.

תגיות:חוק הגיוסכותרות ב-60 שניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה