חדשות בארץ

קנצלר אוסטריה: "מה שנעשה ליהודים גורם לנו בושה וזעזוע עד היום"

ממשלת אוסטריה צפויה לאשר ברביעי הקמת אתר לזכר 66 אלף יהודים שנרצחו על אדמתה. הקנצלר סבסטיאן קורץ הסביר: "יהודי אוסטריה עברו דרך ייסורים שלא היה לה תקדים". סגנו: "הקמת קיר שמות תוכיח שאנחנו משמרים את זכרם"

  • כ"ו אדר התשע"ח
קנצלר אוסטריה עם נתניהו (צילום: פלאש 90)קנצלר אוסטריה עם נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

בצל המתיחות שנוצרה בין ישראל לפולין על רקע "חוק השואה", מדינה אחרת מנסה לקדם ולהכיר את המשמעות של הזוועות שנעשו את אדמתה. במלאת 80 שנה ל"אנשלוס", סיפוחה של אוסטריה לגרמניה הנאצית, ממשלת אוסטריה צפויה לאשר השבוע הקמתו של אתר לזכר של כ-66 אלף היהודים שנרצחו על ידי הנאצים על אדמתה. ההחלטה אמורה לעלות להצבעה בישיבת הממשלה האוסטרית מחר (רביעי). על פי התכנית, האנדרטה תמוקם בלב בירת אוסטריה וינה, והיא תכלול קיר הנצחה שעליו ייחרטו שמותיהם של קרבנות השואה שנרצחו באוסטריה.

בעבר הוקמו קירות הנצחה דומים בצרפת ובבלגיה, כשגם באמסטרדם אמור לקום קיר הנצחה עם שמות יהודי הולנד שנרצחו על ידי הנאצים. "עבור אוכלוסיית יהודי אוסטריה, ב־1938 החלה דרך ייסורים שלא היה לה תקדים. היא גורמת לנו עד היום בושה וזעזוע עד היום", אמר הקנצלר סבסטיאן קורץ. "אנו רוצים להקים בלב וינה אתר הנצחה, לזיכרון ליהודים שנפלו קורבן למשטר הטרור הנאצי. אסור שהפרק האפל בהיסטוריה של אוסטריה יישכח". קורץ התחייב עוד עם הקמת הממשלה כי ייבנה אתר הנצחה ליהודים. רדיפת יהודי אוסטריה החלה, ליתר בדיוק, במרץ 1938, כאשר אוסטריה סופחה לגרמניה הנאצית. הפיהרר אדולף היטלר ימ"ש היה אוסטרי בעצמו.

"זיכרון האזרחים היהודים, שגורשו ונרצחו, הוא מחויבות. אסור שפשע חסר דוגמה שכזה יתרחש שוב בעתיד". אמר סגנו של קורץ, היינץ כריסטיאן שטראכה שכיום מנהיג את "מפלגת החופש" שתומכת בהצעה. "הקמת קיר השמות צריכה להראות שאנחנו משמרים את זכרם של קורבנות השואה. אסור שנשכח מה נעשה לאנשים אלו".

תגיות:קנצלר אוסטריהשואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה