נפלאות הבריאה

הדנ"א: הבה נתבונן

מנגנון מיוחד עורך בקרה בלתי פוסקת כדי לזהות כל שגיאה בייצור ולתקן אותה מיד. ולחשוב שעיר הקידמה הזו מתוכנתת באופן שתשכפל בעצמה את עצמה על כל שכלוליה… זה הרבה מעבר ליכולת תפיסת בן אנוש. וכמה תאים כאלה יש בגוף האדם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הבה נתבונן שוב בתא זה, והפעם מזוית שונה: גרעין התא הוא 'האולם העגול והענק' שבמרכז 'העיר', ובתוכו מאוחסנים בשורות מסודרות, שרשראות המולקולות של הדנ"א (DNA) כשהן גלולות בסלילים. 

בדנ''א רשומים בצופן כל תכונותיו של בעל-החיים: צבע העיניים, צורת סלסול השיער, מבנה הגוף, צורת הפרצוף, טביעת האצבעות, רגישות למחלות וכדומה. כאן צפון המידע בן מיליארדי הסימנים שלפיו פועלים כל 'אולמות הייצור ומרכזי ההרכבה' של התא.

פעולות אלו מתבצעות עם קבלתם של 'חומרי הגלם' הנכנסים אל התא באמצעות מיליוני פתחי מעטפת התא, ומועברים כעל גבי 'סרט נע', כל חומר בדיוק אל אותו 'אולם הייצור' הזקוק לו. פתחי מעטפת התא מצוידים בחיישנים הפועלים אף הם בהתאם לקודים של הדנ''א המיוחד של אותו בעל-חיים אשר תא זה הוא חלק ממנו.
 
בהתאם להוראות אלו ייפתחו השערים אוטומטית בפני החומרים הנדרשים לייצור העומד להתבצע, ויסגרו בפני מרכיבים שאינם נדרשים. גם בפני חומרי פסולת המגיעים מתוך התא נפתחים השערים אוטומטית ומאפשרים להם לצאת ולהיפלט אל מחוץ ל'עיר'.
 
מנגנון מיוחד עורך בקרה בלתי פוסקת כדי לזהות כל שגיאה בייצור ולתקן אותה מיד. ולחשוב שעיר הקידמה הזו מתוכנתת באופן שתשכפל בעצמה את עצמה על כל שכלוליה… זה הרבה מעבר ליכולת תפיסת בן אנוש. וכמה תאים כאלה יש בגוף האדם?
 
מאה טריליון! (100,000,000,000,000) ננסה לדמיין 'רק' מליון מערכות כאלה… האם מישהו מאתנו עדיין מסופק אם יש מתכנן לבריאה? ללא ספק, אילו היו מחקרי הביולוגיה המולקולרית מפותחים דיים בזמנו של דארווין, הוא לא היה מעז להעלות את תיאוריית האבולוציה המדברת על התפתחות מקרית ללא מתכנן.
 
אך מה לעשות שבזמנו של דארווין, בהבטה בתא מן החי באמצעות המיקרוסקופ הפרימיטיבי שהיה אז, ניתן היה לראות רק נקודה קטנה שחלקיקים זעירים נעים בה מבלי לדעת על כל המערכות המורכבות והמתוחכמות להפליא הקיימות בתא. נבין מעתה היטב את כוונת המדען הנודע פרופ' סיר (פרדריק הוייל Hoyle), חתן פרס נובל לפיזיקה, באמרו:
 
''הסיכוי שצורות חיים מפותחות התפתחו באקראי ללא מתכנן, ניתן להשוואה לסיכוי שסופת טורנדו סוערת על מגרש גרוטאות תגרום להיווצרות מקרית של מטוס בואינג 747 מן החומרים הנמצאים שם''.
תגיות:גוף האדםפלאי הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה