חדשות יהדות

הניח תפילין בעיריית ת"א, וגורש בבושת פנים. מי אחראי לזה, ואיך הגיבו הגולשים?

פוסט שפרסם חבר עיריית ת"א ראובן לדיאנסקי - הצליח להדיר את שלוותם של לא מעט גולשים, והפך בין רגע לויראלי, לאחר שחב"דניק שהציע לעוברים ושבים במסדרונות עיריית ת"א - הוצא משם בבושת פנים

החב"דניק שהניח תפילין במסדרונות העירייה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ראובן לדיאנסקי)החב"דניק שהניח תפילין במסדרונות העירייה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ראובן לדיאנסקי)
אא

פוסט שפרסם חבר עיריית ת"א ראובן לדיאנסקי - הצליח להדיר את שלוותם של לא מעט גולשים, והפך בין רגע לויראלי. "מיסיונריות במסדרונות עיריית תל אביב", הזדעק הפוסט לצד תמונתו של אדם בעל חזות חרדית, שלדיאנסקי נאות להסביר מי הוא. "מדובר בחסיד חב"ד שהסתובב היום בקומה 11 בבניין, תפס אותי בדרכי ללשכתי והציע לי בלי היסוס ובושה - להניח תפילין. אחר כך התברר לי שלא הייתי היחיד שהוא הציע לו. עניתי לו מיד שמסדרונות העירייה הם לא מקום למיסיונריות, ושיעזוב את הבניין".

לדאינסקי לא הסתפק בכך, וסר באופן בהול ללשכתו של סמנכ"ל העירייה. "מבירור שעשו המאבטחים עם החב"דניק נמסר להם כי הוא ממתין לפגישה ובינתיים הוא 'עשה נפשות'", הסביר לדיאנסקי בפוסט והמשיך. "הקלות שבה אותם מיסיונרים מחב"ד מרשים לעצמם לפעול במרחב הציבורי ואפילו במבנה ציבורי כמו העירייה - היא מקוממת ופסולה.

אמשיך להיאבק נגד הדתה, כפייה דתית ומיסיונריות!", חתם את דבריו, אך הגולשים לא נשארו חייבים.

רבים מהם תקפו אותו והאשימו אותו בכפייה חילונית לשמה. לפניכם מקצת התגובות לפוסט המקומם:

 

 

לאור התגובות הרבות שקיבל, פרסם לדיאנסקי פוסט נוסף ובו הבהיר את כוונת הפוסט הקודם: "המרחב הציבורי החרדי הוא מקודש - נשים צריכות לכסות את עצמן, לפעמים לעבור למדרכה אחרת, הכללים נוקשים ומי שמפר אותם מותקף. אבל המרחב הציבורי החילוני פתוח לכל פעילות דתית מכל סוג: הנחת תפילין היא אקט דתי פרטי, וכל אחד יכול לבחור אם ומתי להניח תפילין. יש מספיק בתי כנסת בעיר ומוסדות אחרים שאליהם אפשר להגיע ולהניח - לא צריך להתייצב מחוץ לבתי הספר שלנו, במוסדות הציבור ובטח לא במסדרונות העירייה - ולשדל אנשים לקיים טקסים דתיים מכל סוג שהוא".

תגיות:כנסתגירושחב"דתפיליןהדתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה