חדשות יהדות

רבנים בצהר נגד מיזם הכשרות השערורייתי; אחד הרבנים פרש

מחלוקת קשה בארגון בעקבות ההכרזה על מיזם הכשרות השערורייתי, שמנסה לחתור תחת הרבנות הראשית. רבנים מעבירים עצומה נגד ההחלטה, הרב ראובן הילר פרש מתפקידו ואמר: "מחינו נגד מיזם הכשרות, ללא הצלחה. עם כל הביקורת, לא בונים משהו באמצעות הריסה של משהו אחר". צהר: "דיוניה הפנימיים של התנועה אינם מתבצעים בתקשורת"

  • כ"א אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מחלוקת קשה נרשמה בימים האחרונים בקרב רבני צהר. אחרי ההכרזה על מיזם הכשרות, בעקבותיו נמתחה ביקורת חריפה מצד רבנים בכירים, גם רבנים מבית מתחו ביקורת על ההחלטה. ב"ישראל היום" פורסם כי בין הרבנים החברים בארגון עוברת עצומה נגד המיזם, עצומה שתפסה תאוצה ועברה שלשום בין עשרות רבנים. לדברי מובילי העצומה היא זוכה להסכמה רחבה. עוד התברר, כי הרב ראובן הילר שהיה חבר במועצת רבני הארגון, פרש ממנו לאחרונה. הסיבה, לטענתו, נעוצה בהקמת מיזם הכשרות.

"אני ורבנים נוספים מחינו וניסינו לעצור את מיזם הכשרות, ללא הצלחה. לכן החלטתי שאני פורש", אמר הרב הילר. "עם כל הביקורת על הרבנות הראשית, לא בונים משהו באמצעות הריסה של משהו אחר. פגיעה בגוף ממלכתי כמו הרבנות הראשית, זה דבר נורא ואיום". גם הרב משה ביגל, רב היישוב מיתר ומי שעומד בראש המתנגדים למיזם, הביע התנגדות כשאמר: "ארגון צהר הוקם כדי לעשות דברים נהדרים, נפלאים, טובים, של קידוש השם – כמו מיזם החופות, המניינים ביום כיפור וקריאות המגילה ההמוניות. חבל שזה לא נשאר כך. כרגע, מיזם הכשרות הוא מהלך שרבים מאד מרבני צהר מתנגדים לו". עוד הוסיף: "הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל, עוד הודעה ועוד הודעה. מדובר בעשרות רבני בארגון שמביעים תמיכה. יוזמת הכשרות לא טובה. הכשרות בארץ צריכה להיות ממשלתית, כמו כל דבר חשוב. כמו בריאות, ביטחון, ביטחון-פנים, חינוך. יש משרד חינוך אחד, יש משרד בריאות אחד".

ביגל טוען כי הסמכות היחידה בעניין חייבת להיות מטעם הגוף האמון על כך בישראל - הרבנות כמובן. "במדינת היהודים, בארץ הקודש, צריך שכשרות תהיה כשרות אחת, מבוקרת ובעיקר אחידה. הגוף היחיד שמוסמך, ויכול טכנית ורעיונית להעניק כשרות, זו הרבנות הראשית", אמר. "אם גופים לא אורתודוקסיים שמחים על המהלך הזה, זה מכיוון שהוא פותח פתח שבו כל אחד ייתן כשרות, וזה כבר אומר דרשני. הרבנות מתקנת את הליקויים שמבקר המדינה הצביע עליהם. הרבנות צריכה לקבל רוח גבית, וצריך לעזור לה".

מארגון צהר נמסר בתגובה לכתבה: "מועצת רבני צהר, הכוללת עשרות רבנים בכירים בציונות הדתית, קיבלה ברוב גדול ולאחר דיונים מעמיקים את ההחלטה לפתוח במיזם הכשרות. צהר מקיימת דיונים שוטפים עם רבניה בדרכים שונות ופורומים רבים, ויש בה מגוון דעות, בוודאי בנושא רגיש זה. אך דיוניה הפנימיים של התנועה אינם מתבצעים בתקשורת".

תגיות:רבני יצהרכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה