חדשות בריאות

מחקר חדש מגלה: אם תאכלו את זה, הדיכאון ייעלם

עורכת המחקר: "רצינו לבדוק אם אכן תזונה יכולה להיות יעילה בהפחתת הסיכון לסבול מדיכאון", ואכן צוות החוקרים מצא כי אנשים שהקפידו עשיר בפירות וירקות ודגנים מלאים, היו בעלי סיכוי נמוך יותר (ב-11%) לחוות דיכאון

  • כ' אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צוות חוקרים אמריקנים מצא כי אנשים שהקפידו עשיר בפירות וירקות ודגנים מלאים, היו בעלי סיכוי נמוך יותר (ב-11%) לחוות דיכאון.

אכילת מזון עשיר בדגנים מלאים, ירקות ופירות נמצאה כבעלת השפעה ניכרת על בריאות המוח, הבריאות הגופנית שלנו, הורדה במשקל, מניעת מחלות כרוניות, וכעת גם על מצב הרוח. צוות חוקרים מארה"ב גילה כי תזונה צמחונית ברובה יכולה אף לסייע למנוע מצבי דיכאון.

במשך 6 שנים עקבו חוקרים מאוני' ראש בשיקגו אחר כ-1,000 משתתפים. התוצאות הראו כי האנשים שנמנעו מאכילת בשר אדום, סוכר ושומנים רוויים, ובמקביל אכלו יותר פירות, ירקות ודגנים מלאים היו ב-11% בעלי סיכוי נמוך יותר לחוות דיכאון, ביחס לשאר המשתתפים בסוף המחקר.

"דיכאון שכיח יותר אצל אנשים מבוגרים - במיוחד כאלה שחווים בעיות זיכרון או סובלים מבעיות לבביות, לחץ דם וכולסטרול גבוהים. עריכת שינויים בחיים, כמו שינוי תזונתי היא דרך עדיפה לפעמים על נטילת תרופות, ורצינו לבדוק אם אכן תזונה יכולה להיות יעילה בהפחתת הסיכון לסבול מדיכאון", הסבירה ד"ר לורל צ'ריאן, עורכת המחקר, ומרצה באוני' ראש וחברה באקדמיה האמריקנית לנוירולוגיה.

ארגון הבריאות העולמי פרסם בשנה שעברה נתונים המציינים עלייה של 18% במס' האנשים שחוו דיכאון בעשר השנים האחרונות. המספרים שהוצגו בדו"ח הצביעו על כ-332 מיליון אנשים שסבלו מדיכאון בתקופה זו. להערכת כותבי הדו"ח, מבין הסיבות העיקריות לעליה ניתן למנות את התבגרות האוכלוסייה, כמו כן את העובדה שישנה מציאות של עליה בסיכון לחוות בדיכאון בגילאים יותר מאוחרים.

במשך תקופת המחקר, מילאו המשתתפים שאלונים שבחנו את הרגלי התזונה שלהם במקביל למילוי מבחנים שבדקו את מצבם הנפשי, ותסמיני דיכאון אם ישנם. התוצאות הראו כי אנשים שניזונו מתפריט דל שומן ועתיר בפירות וירקות היו בעלי סיכוי נמוך יותר לחוות תסמיני דיכאון ביחס לאלו שניזונו מדיאטה מערבית המכילה יותר סוכר, שומנים, ושומן רווי.

"אנחנו צריכים לערוך יותר מחקרים בנושא כדי לאשר את הממצאים של המחקר הנוכחי, ולנסות לקבוע אם שמירה על תזונה כמו זו המוצעת בדיאטת DASH עשויה למנוע דיכאון בשלבים מאוחרים בחיים, ויכולה לעזור על שמירת המוח".

תגיות:דיכאוןתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה