חדשות בריאות

לא רק טעים: 4 סיבות בריאותיות שיזכירו לכם לאכול פופקורן

רובנו אוהבים פופקורן. הוא נגיש, טעים, ותתפלאו, אפילו בריא. בניגוד לדעה הרווחת כי מדובר במזון מזיק, חשוב לזכור כי לפופקורן צדדים שיפיקו תועלת לבריאות שלנו, כל עוד נשלוט על כמות אכילה רצויה

  • י"ט אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רובנו אוהבים פופקורן. הוא נגיש, טעים, ותתפלאו, אפילו בריא. בניגוד לדעה הרווחת כי מדובר במזון מזיק, חשוב לזכור כי לפופקורן צדדים שיפיקו תועלת לבריאות שלנו, כל עוד נשלוט על כמות האכילה הרצויה

כיצד החטיף האהוב יכול לשפר לנו את הבריאות? הנה 4 דרכים:

1.משפר את תהליך העיכול – מדובר באחד החטיפים הבודדים בעלי סיבים תזונתיים שאינם מעובדים. אם תאכלו 28 גרם (מנה אחת) של פופקורן, תקבלו כ-70% מהצריכה היומית המומלצת של סבים תזונתיים שביכולתם לשפר משמעותית את תהליך העיכול.

על פי מחקר שפורסם בכתב העת JAMA בשנת 2008, נמצא כי אצל אנשים האוכלים בקביעות פופקורן נמצא בגופם סיבים תזונתיים בערך הגבוה ב-22 מהממוצע.

עוד מסייעים הסיבים לתחושת שובע לאורך זמן, כך שיתרונו הנוסף הוא תרומתו בהפחתת משקל.

2. מכיל כמות גבוהה של ברזל – בהתאם לנתוני מחלקת החקלאות של ארצות הברית, כמות הברזל שיש בפופקורן יותר גבוהה מכמות הברזל שמצויה בתרד. 100 ג' פופקורן מכיל 3 מ"ג ברזל, לעומת 100 מ"ג תרד המכיל כ-2.7 מ"ג. תודו שזו דרך טעימה להגברת צריכת הברזל.

3. מסייע במניעת סרטן – בפופקורן נמצא פוליפנולים, תרכובות עם תכונות נוגדות חימצון. המרכיבים האלו חוסמים למעשה את האנזימים שדרושים לגידולים הסרטניים, וכך מעכבים את התפשטותם בגוף. כמו כן, הפוליפנולים מסייעים בהפחתת דלקות.

4. מווסת את רמת הסוכר בדם – בשנים האחרונות חלה עלייה בממס' חולי הסוכרת, זאת, בין היתר, בעקבות אורח חיים הנשען על תזונה עתירת בפחמימות פשוטות. אחת הדרכים המפתיעות למניעת הופעת הסוכרת מסוג 2 היא אכילה (מושכלת, כמובן) של פופקורן.

הפופקורן מסייע לוויסות רמות הסוכר בדם, הודות לתכולה גבוהה של סיבים. מכיוון שהסיבים מתפרקים יותר לאט מאשר הפחמימות בגוף, ניתן למנוע את צניחות הסוכר הפתאומיות שהן מגבירות סיכון לעמידות בפני אינסולין ולהתפתחות הסוכרת.

תגיות:פופקורןבריאותעיכול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה