חדשות בארץ

בשורה להורים וליולדות: הטבות המיסוי עבור הילדים יהפכו לקבועות

במהלך דיון בסעיפי חוק ההסדרים סוכם: המתווה המעניק הטבות להורים לילדים עד גיל חמש יהפוך קבוע. בנוסף, היולדות יוכלו לדחות את הטבת המס הניתנת להן לאחר הלידה לשנה שלאחר מכן, במידה ולא יחזרו לעבוד

  • י"ט אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הטבות המס שהורים לילדים נהנים מהם מאז השנה שעברה יהפכו להטבות קבועות, כך סוכם בוועדת הכספים של הכנסת במסגרת דיוני חוק ההסדרים. המשמעות: הטבות המס הניתנות במסגרת פקודת מס הכנסה, "הגדלת נקודות זיכוי להורים" (בגילאי 0-5), יכללו באופן קבוע בפקודת המס, כאשר הצעד נועד להמשיך ולסייע למשפחות עובדות. החוק נחקק במאי 2017 והוסיף על נקודות הזיכוי הקיימות להורים לילדים בין חצי נקודה ל-2 וחצי נקודות, לפי זהות ההורה וגיל הילד. סך אובדן הכנסות המדינה בעקבות הגדלת נקודות הזיכוי להורים מסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל בשנה. כידוע, ההטבות הניתנות על פי זהות ההורה וגיל הילדים מוכרות לציבור כחלק מתכנית "נטו משפחה" במסגרתה נקבע שיחולו עד שנת 2018. והיום סיכמה הוועדה על הפיכתן לקבועות החל משנת 2019 ואילך.

בשורה נוספת מהדיון גם לאמהות: מעתה, אישה יולדת תוכל להמשיך לבחור כי נקודת זיכוי אחת מתוך נקודות הזיכוי שחלות עליה בשל הילד בשנת הלידה תחול רק בשנה שלאחר מכן, לשם מקסום הטבת המס. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבמהלך השנה הראשונה נשים רבות אינן חוזרות לעבודה ולכן לא נהנות מן ההטבה באופן מלא. בנוסף, נציגי האוצר טענו כי יש בביטול האפשרות כדי לזרז נשים לחזור לעבוד מהר יותר לאחר חופשת הלידה וכי היעדרות ארוכה מביאה ל"העמקת פערי השכר לטווח הארוך".

יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני, סובר ש"עם כל הכבוד לנקודת הזיכוי, היא לא תגרום לכך שאישה תאריך או לא את חופשת הלידה, נשים מאריכות את החופשה בשל סיבות שונות, לעתים סיבות בריאותיות. הסעיף הזה נכלל בחוק ולא אבטל אותו, לא הגיוני לפעול נגד נשים עובדות". בעקבות הדברים סוכם כי ההטבה ליולדות תיוותר על כנה גם במסגרת הפיכת ההוראה לקבועה.

ח"כ גפני קרא לנציגי האוצר לשקול אפשרות של הפיכת ההטבות למשותפות לבני הזוג, על מנת להטיב עם בני זוג עובדים ממעמד הביניים שאחד מהם מגיע לרף המס והשני לא. בנושא הזה הוא אמר: "מטרת הטבות המס הן לעודד יציאה לעבודה וכן לסייע למשפחה לקבל שכר גבוה יותר. אני מבקש את החשיבה שלכם להצעה – העברת נקודות זכות בין הבעל והאישה במקרה שאחד מהם לא מגיע לרף המס, כך שהדבר יאפשר סיוע למשפחות מסוימות. שתהיינה נקודות זיכוי לא רק לבעל או רק לאישה אלא למשפחה. ייתכן שנגיש הצעת חוק כזו".

תגיות:יולדתהטבות מסלידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה