חדשות בארץ

נתניהו: "כרגע אין פתרון לחוק הגיוס". ליצמן: "עומדים בדרישות שלנו"

חוק הגיוס ממשיך להעסיק את נתניהו גם מוושינגטון. ראש הממשלה ישוב ביום שישי ארצה ובינתיים הוא מתווך בין הצדדים במטרה להעביר את התקציב והחוק לפני ה-18 במרץ, התאריך בו תצא הכנסת לפגרה. אפשרות לפשרה: בקשה לדחייה של החוק במטרה לתקן אותו

  • י"ט אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

"אנחנו עומדים בדרישתנו להעביר את החוק בכל קריאותיו קודם להצבעה על התקציב ודבר לא השתנה. מאז פרוץ המשבר הליכוד אינו מנהל איתנו מגעים על חוק הגיוס". כך אמר סגן השר יעקב ליצמן לעיתון "המודיע" המזוהה עם "יהדות התורה". כרגע המשא ומתן עם העברת החוק והתקציב עדיין תקוע. אתמול ניסה נתניהו, שמהלך שהותו בוושינגטון, לקרב בין השר אביגדור ליברמן לסיעות החרדיות. הוא שוחח עם השר יריב לוין וקרא בתקשורת כי אנשי הבית היהודי מכנים את המתיחות: "פייק משבר".

נתניהו ישוב רק ביום שישי לישראל ועד אז הוא ינסה לטפל בנושא בשלט רחוק. המועד שנקבע להצבעה על התקציב הוא באמצע החודש. ב-18 במרץ תצא הכנסת לפגרה ולכן כחלון, ליברמן וגם הסיעות החרדיות רוצות למצוא פתרון מהיר. נתניהו התייחס אמש, בתדרוך כתבים בוושינגטון שנערך לאחר הפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, למשבר חוק הגיוס. "לצערי אני נאלץ לטפל בזה. אני רוצה להגיע להסדר שיפתור את משבר חוק הגיוס ויאפשר לממשלה לכלות את ימיה עד נובמבר 2019.  אני מקווה שנצליח לפתור את זה. כרגע זה לא בהישג יד", אמר נתניהו. "זה היעד המועדף עלי וגם על השותפות האחרות בממשלה. קיימתי שיחות מוושינגטון עם יו"ר הקואליציה ועם חלק מראשי המפלגות. ראש הסגל, יואב הורביץ עוסק בנושא כל הזמן. יש גורמים שלא מאפשרים את פתרון המצב, אבל אני מקווה שנצליח". בחדשות 2 פורסם כי הפשרה שנבחנת כעת בקואליציה היא לבקש מבג"ץ לאשר דחייה של חוק הגיוס כדי לאפשר זמן לחוקק אותו מחדש, כולל התיקונים.

כזכור, מטרת החוק הוא להכיר בלימוד תורה בישיבות ובכוללים כ"ערך יסוד". המטרה של גיבוש החוק הייתה תגובה לפסילת חוק הגיוס על ידי בג"ץ לפני מספר חודשים. בחוק כבר הוסף סעיף אחד לפיו "יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה למשך תקופה ארוכה כמי שמשרתים את העם היהודי, ותוכר זכותם לדחיית חובות אחרים ובהם שירות בטחוני או לאומי. הזכות תובטח בחוק או מכוחו", זאת בגלל תגובות של חברי קואליציה, אך הוא עדיין מכיל בתוכו סעיפים הקובעים כי לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת היהודית וכי "המדינה רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה"

תגיות:ליצמןנתניהוחוק הגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה