נפלאות הבריאה

מחקר חדש ומפתיע: לא תאמינו כיצד רוכשים גורי העטלפים את שפתם

מחקר חדש שערך פרופ' יוסי יובל עם עמיתיו החוקרים בבית הספר לזואולוגיה של אוניברסיטת תל אביב, שופך אור על יכולתם הפנומנלית של העטלפים לרכוש שפה. אז מה הם הממצאים ומהו החידוש שגילו החוקרים?

אא

מחקר חדש שערך פרופ' יוסי יובל עם עמיתיו החוקרים בבית הספר לזואולוגיה של אוניברסיטת תל אביב, שופך אור על יכולתם הפנומנלית של העטלפים לרכוש שפה. במסגרת מחקרם הצליחו החוקרים להתחקות אחר 'שפת העטלפים' ולזהות מספר פרמטרים חשובים כגון: כיצד ולמי מועברים מסרים מסוימים, והאם יש קשר למצב חברתי מסוים שבו מועבר המסר.

שאלת המחקר הנוכחית הייתה האם השפה בה מתקשרים יונקים אלו היא מולדת או נרכשת, ואת התשובה המעניינת מספק פרופ' יובל במאמר שפורסם בכתב העת PLoS Biology, תוך הצצה אל עולם התקשורת של גורי עטלפי הפירות.

במסגרת המחקר חולקו העטלפים לשלוש קבוצות, כאשר כל קבוצה מכילה חמישה עטלפים רכים בשנה הראשונה לחייהם.

לכל קבוצה כזו השמיעו החוקרים במהלך שנה, פסקול בעל ניב שונה של קולות עטלפים בתדרים שונים, והתוצאה הסופית בהחלט הצליחה להדהים אותם: "מצאנו שהגורים אכן לומדים להשמיע את סוג הקולות שאליהם נחשפו, ואפשר לומר שהם לומדים לדבר ב'ניב' ששמעו בינקותם", מסביר פרופ' יובל.

 

לדידו, ממצאים אלו מוכיחים שלושה דברים עיקריים:

  1. שהתקשורת של העטלפים נרכשת, לפחות חלקית.

  2. התקשורת נלמדת בשלב המוקדם ביותר של חייהם.

  3. האם היא לאו דווקא 'סוכנת החברות' היחידה של צאצאיה, היות והם קולטים את המסרים ה'חינוכיים' גם מהקולות שסובבים אותם - ממצא שמהווה חידוש לדברי פרופ' יובל. "המחקרים ברובם התמקדו עד היום בגוזלים של ציפורי שיר והוכיחו כי הגוזלים לומדים את הצלילים ישירות מאחד ההורים, מה שאין כן לגבי גורי העטלפים", סיכם.

תגיות:שפהנפלאות הבריאהמדעעטלפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה