בריאות ותזונה

הניחה קערת מים ובצל ליד המיטה, ובבוקר גילתה ש...

משתעלים אך לא מסוגלים לבלוע בצל חי? לפניכם אחת השיטות הטובות ביותר להקלה על השיעול, והפעם זה מאושר על ידי רופא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שיעול הוא הדרך של הגוף לגרש את הגירויים שיש בדרכי הנשימה, והגורמים שלו הם רבים ומגוונים. שיעול יכול להיווצר מאלרגיות, אסטמה, דלקת ריאות, שפעת, הצטננות ועוד.

השיעול הוא תופעה נורמלית, אולם אם הוא נמשך למשך שבוע ויותר, יש לגשת לרופא ולקבל טיפול רפואי הולם. אנשים רבים שמתנגדים (ובצדק) לתרופות כימיות למיניהן, שלעתים קרובות רק מחריפות את הבעיה ומחזירות אותה עם ערך מוסף של דלקות למיניהן - מחפשים דרכים חלופיות לטיפול הקונבנציונאלי.

אחת מהן היא הבצל.

ד"ר אדוארד, ממרכז ההילינג הגלובלי (באנגלית: Global Healing Center) הוא אחד מעשרות רופאים שמצודדים בשיטה הזו, הלקוחה לטענתם מהרפואה הסינית המסורתית. "הרעיון כי לבצל מאפיינים חזקים שעשויים להדוף מחלות חורף, משתרע אלפי שנים לאחור", הוא כותב באחד המאמרים שלו. "היוונים הקדומים שפשפו בצל על שרירים כואבים, האינדיאנים השתמשו בו כדי לרפא הצטננות ושפעת וארגון הבריאות העולמי זיהה את יכולתו של הבצל לסייע בהפחתת תסמיני שפעת - כולל גודש, זיהומים בדרכי הנשימה, שיעול וברונכיטיס".

לדבריו "כמה מסורות אפילו המליצו לשים בצל פרוס ליד המיטה בלילה או אפילו במקומות נסתרים בבית, כדי למנוע את התפשטות השפעת. עם זאת, יש לציין כי אחת הדרכים הנפוצות ביותר ללקות בשפעת היא על ידי מגע עם משטחים מזוהמים או אנשים שלוקים בה".

את דבריו עיגן ד"ר אדוארד במחקרים שונים שהוכיחו כי לבצל אמנם יש כוח מרפא סגולי כשזה מגיע למחלות, ולאו דווקא במערכת הנשימה. "המדריך האינטגרטיבי של דלמר למשל, קובע כי בצל עוזר לפרק או לנקות את המערכת החיסונים מריר או חומרים אחרים שמונעים ממנה לעשות את עבודתה בצורה תקינה".

בתגובה לדבריו, גולשת בשם רבקה (באנגלית: Rebecca) כתבה את הדברים הבאים: "אני העדה לכך שכל מה שכתוב כאן נכון. במשך שבועיים סבלתי משיעול חזק ביותר שלא עזב אותי, והדביק גם את בעלי וילדיי. היות ואני חסידה של תרופות טבעיות, החלטתי לחפש בגוגל מה עוזר לשיעול חזק והגעתי למאמרים רבים על יכולותיו הטבעיות של הבצל בריפוי.

"אני לא הכי אוהבת לבלוע בצל חי, אז החלטתי לנסות את האופציה השנייה ולהניח את גלידי הבצל ליד המיטה למהלך הלילה. הריח אמנם היה בלתי נסבל, אך זה זניח לעומת העובדה שבבוקר התעוררתי לבוקר חדש ומופלא - כמעט ללא שיעול.

"אני לא יודעת איך זה קרה ומהו ההסבר המדעי לכך, אבל אני ההוכחה לכך שזה נכון. בלילות הבאים עשיתי את זה שוב עבור בעלי וילדיי, וגם אצלם ראינו שיפור בתוך כמה ימים. זו באמת נוסחת פלא נגד שיעול".

אז מה צריך לעשות?

  1. קצצו בצל לבן או סגול לקוביות קטנות, והניחו בתוך קערת זכוכית קטנה.

  2. ערו על הבצל מים רותחים, זמן קצר לפני שאתם הולכים לישון.

  3. שימו את הקערה לצד מיטתכם או מתחתיה, ולכו לישון. כשתקומו בבוקר, לא תאמינו איך השיעול שלכם ישתפר.

תגיות:בצלתרופהשיעולאדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה