ונשמרתם

זהירות: מה הפריט ששולח ילדים לחדר מיון, ונמצא בהישג יד בכל בית?

אמנם שנים רבות מזהירים את ההורים לא להשתמש במקלוני אוזניים לצורך ניקוי אוזני ילדיהם, אך על פי מחקר שהתפרסם לאחרונה, יותר מרבע מיליון ילדים הגיעו לחדר מיון כתוצאה משימוש באותו פריט ביתי, על כן ניכר כי חשוב לחזור על הוראה זו שנית, ולהתייחס אליה בכובד ראש

  • י"ג אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שנים רבות מזהירים את ההורים לא להשתמש במקלוני אוזניים לצורך ניקוי אוזני ילדיהם, אולם ניכר כי חשוב לחזור על הוראה זו שנית, ולהתייחס אליה בכובד ראש כיוון שהמציאות מראה שיותר מרבע מיליון ילדים נשלחו לחדר מיון בעקבות נזקים ופגיעות שנגרמו לאחר שימוש במקלוני אוזניים.

על פי מחקר שהתפרסם לאחרונה בכתב העת לרפואת ילדים Journal of Pediatrics, נמצא כי בשנים 1990-2010 טופלו מעל 263 אלף ילדים בחדרי מיון בשל פגיעות באוזניים שנגרמו לאחר שימוש במקלוני אוזניים.

בעת עריכת המחקר נלקחו בחשבון כל פגיעה שהייתה אצל הקטין, אולם 67%, הרוב המוחלט של המקרים היו אצל ילדים מתחת לגיל 8, בעוד הפגיעות היותר חמורות היו אצל ילדים מתחת לגיל 3.

יש לציין כי האבחנה הרפואית השכיחה בכל הארועים שהופיעו במחקר היתה: "נוכחות של גוף זר וניקוב של הקרום הטימפני". במילים אחרות, מדובר בחלק ממקלון האוזניים שמשתחרר, לרוב זהו הצמר גפן שבקצהו, ואז נתקע בתעלת האוזן, ומשום כך גורם נזק או קרע בעור התוף.

עוד צוין במחקר כי אם לא מטפלים במהירות בפציעה זו, הילד (וגם המבוגר) עלול לסבול חלילה מאובדן שמיעה, דימום, כאבים וסחרחורת.

מדובר בפציעה שניתן בהחלט להימנע ממנה בשל היותה לא נעימה כלל, וכדאי להיות עירניים ומודעים להשלכות של שימוש במקלוני אוזניים, ולהרחיק אותם מהישג ידם של ילדכם גם אם אתם לא משתמשים בהם בפועל והם רק מונחים בבית. רוב בפציעות נגרמות משימוש עצמי ואין להקל בכך ראש.

לסיכום, דעו כי טבעי לחלוטין למצוא שעווה באוזניים. האוזניים יודעות לנקות את עצמן לבד, ללא התערבות חיצונית, והשעווה עוד תמצא את דרכה החוצה. לכן אם אתם שמים לב לכמות מרובה של שעווה באוזני ילדיכם, פנו לבדיקת רופא, אך בכל מקרה אל תנסו לנקות או להוציא אותה בכוחות עצמכם.

תגיות:ונשמרתםמקלוני אוזניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה