חדשות בארץ

מרגש: ניצלו מלינץ’ בחברון - וחזרו להוקיר תודה למצילם

מפגש מרגש התרחש לפני ימים אחדים בין שני צעירים חרדים לבין תושב חברון בשם פאיז רית, לאחר שזה הציל את חייהם לפני כשנתיים וחצי מנסיון לינץ' שנעשה בהם

שני החרדים עם הערבי שעזר בהצלתם (צילום מסך)שני החרדים עם הערבי שעזר בהצלתם (צילום מסך)
אא

מפגש מרגש התרחש לפני ימים אחדים בין שני צעירים חרדים לבין תושב חברון בשם פאיז רית, לאחר שזה הציל את חייהם לפני כשנתיים וחצי מנסיון לינץ' שנעשה בהם. השניים היו חלק מחבורה בת חמישה בחורים אמריקניים שהגיעו ארצה וביקשו להתפלל במערת המכפלה, אלא שבטעות נכנסו לתוך שכונת ג'בל ג'והר שבה נרגמו באבנים על ידי עשרות צעירים.

עד מהרה הסתערו הפורעים על המכונית ושרפו אותה, כשחייהם של חמשת הבחורים היהודיים מוטלים מנגד וסכנה ממשית נשקפה לחייהם. ובדיוק אז נכנס לתמונה פאיז - שתמונות הזוועה הוקלטו באותה שעה, במצלמות האבטחה שהותקנו בחצר ביתו. פאיז הרחיק את ההמונים בגופו ועזר לחמשת הבחורים לצאת מההמון כשהם פצועים וחבולים באורח קל בלבד. 

רק מאוחר יותר התברר שהצעד הזה סיכן את חייו של פאיז, שלא פעם קיבל איומים על חייו בשל מעשה החסד שעשה. שניים מחמשת החברים, שלומי ומשה, נפגשו השבוע עם מצילם, כדי להוקיר לו תודה. "ממוות לחיים, אתה הצלת אותנו. החזרת אותנו לחיים", אמרו לו השניים במהלך המפגש רוויי חיבה והערכה. "כולנו אחים, כל בני האדם, ועלינו לחיות במולדת אחת ושיהיה שלום וטוב" אמר להם פאיז בתגובה והוסיף כי "מה שקרה - היה צריך לקרות".

בראיון לערוץ 20 סיפרו הניצולים כי פאיז לא רק שהגן עליהם בגופו, אלא גם הרגיע אותם בכל אותה העת. "הוא כל הזמן אמר לנו סבלנות, סבלנות. יהיה בסדר, אל תדאגו. המשטרה תבוא והם יוציאו אתם, הם יצילו אתכם. אנחנו ביקשנו מים והוא לא רק נתן לנו מים, הוא קודם שתה מהם כדי להראות לנו שאין בהם רעל ושום בעיה, ורק אז הוא נתן לנו".

כאות להכרת הטוב שהם חשים כלפיו, השניים רכשו לפאיז נברשת זהב ששוויה עומד על סך אלפי שקלים, וכשמסרו לו אותה אמרו כי יש משמעות מיוחדת במתנה זו דווקא. "כמו שאתה הארת את חיינו אנחנו רוצים להאיר את החיים שלך עם המנורה הזאת".

פאיז התרגש מאוד מן המחווה ואף הזמין את השניים להתארח בביתו, ואף הם הבטיחו שיעשו כן. 

תגיות:לינץ'חרדיםהצלהערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה