חדשות בארץ

מתחפשים בשלישי? יש סיכוי שירד עליכם גשם

ילדי בתי הספר יקיימו מחר ברחבי הארץ את חגיגות הפורים, אך הגשם עשוי לקלקל מעט את התכניות. נציג השירות המטאורולוגי: "מי שמתכנן תחפושות 'קיציות' - תהיה לו בעיה"

  • י"א אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ילדי בתי הספר ברחבי הארץ אמורים לקיים את מסיבת פורים ביום שלישי הקרוב, לפני ערב פורים בו קוראים את המגילה, אלא שמזג האוויר החורפי עשוי לקלקל לחלק מהם את התכניות. מחר (שלישי) צפוי לרדת גשם ברחבי הארץ, מה שאמור להוציא את הילדים מהבית עם לבוש חורפי. הגשם יתמקד בעיקר בצפון ובמרכז וייחלש רק לקראת שעות הצהריים, בהן הילדים אמורים לחזור הביתה.

כבר הבוקר אמור לרדת גשם מקומי ברוב חלקי הארץ וקיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום, המלווים בירידה בטמפרטורות. ומה ביום רביעי? במהלך תענית אסתר תורגש התחממות, בעיקר בהרים. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. ככל הנראה, ערב פורים וגם ימים חמישי (בו צפויה התחממות נוספת בטמפרטורות) ושישי אמורים להיות נאים, כך שהילדים יוכלו לחגוג את חג הפורים תחת מזג אוויר נעים.

"מי שמתכנן תחפושות 'קיציות' - תהיה לו בעיה", אמר אתמול מנהל מרכז החיזוי של השירות המטאורולוגי, ד"ר עמית סביר, לאתר YNET"לפחות ב-48 השעות הקרובות מזג אוויר קצת הפכפך. במהלך היום הרוחות יתחזקו, אולי אפילו קצת אובך. הלילה ומחר בבוקר יכול לרדת קצת גשם קל פה ושם, אבל השאלה הגדולה, מה יהיה בחגיגות הפורים בבתי הספר, אז מחר בלילה ובשלישי עד הצהריים תהיה החמרה במזג האוויר, גשם, אולי אפילו סופות רעמים, אוירה חורפית יותר, בדיוק על החגיגות בבתי הספר ובגנים".

לגבי השאלה האם התלמידים צריכים להחליף את התחפושת ענה: "זה נראה כמזג אוויר עם אווירה חורפית, זאת אומרת גשם שיכול להיות משמעותי, אולי סופות רעמים, יהיה קר יותר. זה נופל בדיוק על הקטע הפחות נוח, אבל זה בהחלט יכול להיות מזג אוויר משמעותי בחורף". על השאלה האם ניתן להגדיר את החורף הזה כשחון ענה: "אנחנו לא מגדירים חורף עד שהוא לא מסתיים. אבל אנחנו התחלנו באמת עם מצב גרעוני, היה מעט מאוד גשם, החודשים ינואר ופברואר סך הכול די שיפרו את המצב, עדיין לא אידיאלי, יש מקומות מתחת לממוצע, יותר טוב ממה שהיה אבל סיכומים רק בסוף החורף. אגב, בשנות בצורת גם הקשות ביותר בדרך כלל אין מצב כזה שלא יורד בכלל גשם, לא מגיע לכמויות ולא כמו שהיינו רוצים אבל יורד גשם".

תגיות:פורים,מזג אווירגשום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה