חדשות בארץ

נחשף: הספגטי ה"כשר" מכיל חתיכות דיונון

בבדיקה של הרבנות הראשית נמצא כי מוצר "ספגטי חום כהה" של חברת "פסטה זארה" האיטלקית, המוצג על מדפי הסופר ככשר, מכיל את הדג האסור באכילה. לאחרונה הודיעה הרבנות על בעיית כשרות גם בחלק ממוצרי הפרינגלס המיוצרים בבלגיה

  • י' אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרבנות הראשית חשפה בימים האחרונים כי מוצר בשם "ספגטי חום כהה" מוצג על מדפי הסופרים ככשר, בעוד שבפועל הוא מיוצר מחתיכות של דג הדיונון שנחשב לטמא ואסור באכילה. חשיפת העניין הגיעה במהלך בדיקה שגרתית של מערך ההשגחה ברבנות גוש עציון. נציג של הרבנות הגיע למקום לצורך בדיקת מוצרי היבוא המשווקים באזור. להפתעתו, הוא גילה כי המאכל, המיוצר על ידי חברת "פסטה זארה" האיטלקית הוצג ככשר עם חותמת הרבנות, אך אחד מרכיביו היה "דג דיונון". 

אריזת הספגטי (צילום: הרבנות)אריזת הספגטי (צילום: הרבנות)

מתברר כי מוצרי הפסטה מיובאים על ידי חברת "דוקא יבוא יצוא בע"מ", אך לא קיבלו את אישור מחלקת היבוא. בעקבות המצב נעשתה פניה לרב יוסף חדד ממילאנו שמסר כי המוצר כלל לא מיוצר במפעל הרשום, אלא במפעל לא כשר. מהרבנות נמסר בתגובה: "ממידע הקיים בידינו נראה כי ככל הנראה המוצר מופץ בין השאר גם בעסקים שאין ברשותם תעודת הכשר ועל כן נא להפיץ מידע זה לכלל הציבור על מנת להסיר מכשול".

לאחרונה הודיעה הרבנות כי היא מצאה מוצר נוסף שאינו כשר: שני חטיפים של המותג "פרינגלס": "חטיפי תפוחי אדמה" ו"חטיפי תפוחי אדמה בטעם פפריקה", המיוצרים על ידי ווימבל מנופקטורינג בבלגיה. ברבנות הזהירו כי למרות הכשרות המופיעה עליהם "בבדיקה במחלקת היבוא ברבנות הראשית לישראל נמצא כי מוצרים אלו לא קיבלו את אישור המחלקה. ידע הציבור ויזהר. כנגד היבואן ינקטו אמצעים כחוק. עדכון זה אינו לגבי חטיפי פרינגלס כשרים המיובאים מארה"ב עם כשרות כחוק".

תגיות:ספגטיכשרדיונון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה