חדשות בארץ

נחשף ההסכם עם פילבר: לא יועמד לדין פלילי, אך יורחק משירות המדינה

תיק 4000: תמורת עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת שחתם על הסכם עד מדינה, הוא יעמוד לדין משמעתי בלבד, אך יודה ויורשע בסעיף של התנהגות בלתי הולמת. הוארך מעצרם של מנכ"לית בזק ומנהל הפיתוח העסקי שלה

  • ז' אדר התשע"ח
שלמה פילבר (צילום: פלאש 90)שלמה פילבר (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר שחתם על הסכם עד מדינה קיבל הבטחה כי לא יועמד לדין פלילי, אלא משמעתי. בנוסף, סוכם עימו כי יורחק לצמיתות משירות המדינה, אך יחד עם זאת יודה ויורשע בסעיף של התנהגות בלתי הולמת, תוך שהוא נמצא במעצר עד מיצוי החקירה. אתמול הוארך מעצרם של מנהל הפיתוח העסקי בבזק עמיקם שורר. בהחלטת השופטת לגבי שורר נכתב: "לאחר עיון בדוח הסודי ובחומרים הסודיים, ולאור פעולות החקירה, החשוד כבר שוחרר בתנאים מגבילים. הפרשה שמונחת היום היא פרשה שונה ובה ראיות נוספות וחדשות שמלמדות על חשד סביר ביחס לעבירות". השופטת אמרה כי "ניתן לומר שמדובר בפרשה המקימה חשד סביר, מבוסס ואף מעבר לכך לשחיתות חמורה". במעגל ביצוע העבירות מעורבים רבים, כל אחד על פי חלקו וכל אחד על פי תרומתו". גם מעצרה של המנכ"לית סטלה הנדלר הוארך.

הדרמה בתיק 4000 התחוללה אתמול, כשפילבר חתם על הסכם עד המדינה. החשד המרכזי הוא שנתניהו פעל במהלך התקופה בה החזיק בתיק התקשורת כדי לקדם לכאורה אינטרסים של חברת בזק, זאת בתמורה לסיקור אוהד באתר וואלה, שנחשב לחלק מהקבוצה. אתמול מסר פילבר את עדותו בתיק בזק במשרדי להב 433. עד פי עדויות אחרות, פילבר טען בחקירה כי הוא לא קיבל טובת הנאה אלא "תמרנו אותו לשם".

שר האוצר משה כחלון אמר כי "זה לא סוד ואי אפשר להתעלם מהעננה הכבדה והלא נעימה. אנחנו בתקופה לא סימפטית ולא נעימה אבל מצד שני אנחנו מדינת חוק. ננהג בהתאם לחוק ונחכה להמלצות היועץ המשפטי לממשלה". שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה בנאום במליאת הכנסת: "כל רבע שעה, כל רבע שמונה, כל חצי הדלפה הופכת לכותרת ראשית ולכתב אישום ציבורי. הציבור מבין שיש פה מסע ציד מתוכנן. הוא רואה את מסע ההשפלה הזה נגד נתניהו". נתניהו, אגב, נאם אתמול במסגרת ועידת הנשיאים בירושלים, אך לא התייחס לפרשות האחרונות.

תגיות:שלמה פילברדין פלילי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה