חדשות בארץ

הותר לפרסום: בעקבות מידע מודיעיני - סוכל פיגוע במטוס נוסעים

היום (ד') חשף צה"ל מקצת פעילות אגף המודיעין, שסיכלה בשנים האחרונות פיגוע של ארגון הטרור 'המדינה האסלאמית' נגד מטרות רבות בעולם. בין היתר, סיכלו יחידת 8200 של אמ"ן פיגוע אווירי גדול באוסטרליה

  • ו' אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום (ד') חשף צה"ל מקצת פעילות אגף המודיעין, שסיכלה בשנים האחרונות פיגוע של ארגון הטרור 'המדינה האסלאמית' נגד מטרות רבות בעולם. בין היתר, סיכלו יחידת 8200 של אמ"ן פיגוע אווירי גדול באוסטרליה.

"יחידה 8200 סיפקה מידע מודיעיני בלעדי שהביא לסיכול פיגוע אווירי של המדינה האסלאמית (דאעש) במהלך 2017, באוסטרליה", נאמר בהודעת צה"ל. "שיתוף פעולה עם קהיליית המודיעין הישראלית אפשר את העברת המידע לרשויות הביטחון המקומיות וגרם למעצר הגורמים, לאחר שאלו היו במוכנות מתקדמת מאוד ולקראת הוצאת הפיגוע אל הפועל. סיכול הפיגוע הביא להצלה של עשרות רבות של חפים מפשע, והמחיש את היותה של יחידה 8200 שחקן במאבק המודיעיני נגד המדינה האסלאמית".

על פי כתבי האישום שהוגשו נגד 2 האוסטרלים בניסיונם לפוצץ את המטוס, עלה כי נשלחו אליהם חלקים, כולל מטעני נפץ, על ידי מפקד בכיר של דאע"ש בסוריה. את החלקים שלח באמצעות מטען אווירי מטורקיה, לשם בניית מתקן נפץ מאולתר.

שני האוסטרלים כבר הרכיבו את המטען בהתאם להוראות המפקד, ובהמשך הוא היה אמור לשלוח להם עוד רכיבים מטורקיה. ממש לפני עלייתו של אחד מהנאשמים לטיסת איתיחאד שיצאה מדיסני, נמצא המטען במזוודתו של אחיו. יש לציין כי האח כלל לא היה מודע לתוכנית.

גורמי הביטחון שבשדה התעופה איתרו בהצלחה את המטען. על פי תיאור המשטרה, מדובר במטען בעל דרגת נפץ גבוהה, אם כי הניסיון להרכיבו לא עלה יפה.

מאוחר יותר החלו 2 הנאשמים לתכנן מכשיר הרעלה כימית, המכיל מימן גופרתי. על פי כתבי האישום, הם ניהלו ביניהם שיח על שטחים סגורים כדוגמת תחבורה ציבורית. אך כאמור, כל זה סוכל, בחסדי השם, בעזרת המידע שהגיע מיחידת המודיעין המתוחכמת של אמ"ן, יחידה 8200.

תגיות:מודיעיןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה